پنتاگون زبان بدن پوتین زیر ذره‌بین قرار داد
به گزارش صدای روسیه، ‌این پروژه که پیشتر تحت نظر وزارت امور خارجه آمریکا بود، در حال حاضر تحت حمایت دفتر "ارزیابی نهایی" وزارت دفاع این کشور قرار دارد.
مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، یکی از تیم‌های تحقیقاتی پنتاگون در حال تحلیل "زبان بدن" رئیس‌جمهوری روسیه و دیگر رهبران خارجی برای پیش‌بینی بهتر رفتار آن‌هاست.

به گزارش صدای روسیه، ‌این پروژه که پیشتر تحت نظر وزارت امور خارجه آمریکا بود، در حال حاضر تحت حمایت دفتر "ارزیابی نهایی" وزارت دفاع این کشور قرار دارد.

یکی از مقام‌های پنتاگون گفت، تاریخه روان‌شناسی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آخرین بار در سال 2012 میلادی به‌روز شده است.

حامیان این مطالعات می‌گویند، این تحلیل به مقام‌های آمریکایی کمک می‌کند تا اقدامات پوتین را پس از اعزام و استقرار نیروهایش در اوکراین و تحت کنترل گرفتن شبه جزیره خودمختار کریمه که باعث تنش‌هایی با غرب شده، پیش‌بینی کنند.

تحلیلگران پنتاگون حدود 15 رهبر خارجی از جمله دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه، صدام، دیکتاتور عراق، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌اند.

دریادار جان کربی، سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: البته این مطالعات تصمیمات درباره سیاست نظامی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. آن‌طور که من فهمیده‌ام،‌ این مطالعات مستقیما در دفتر "ارزیابی نهایی" ثبت می‌شوند و بر هیچ تصمیم‌گیری برنامه‌ایی یا سیاسی در وزارت دفاع تاثیر نمی‌گذارد.

وی افزود، از سال 2009 میلادی هر ساله حدود 300 هزار دلار بودجه برای این مطالعات اختصاص می‌یابد.

مطالعه و بررسی ژست و زبان بدن افراد (Body language) معمولا با استفاده از تصاویر ویدئویی می‌تواند به تعیین و تشخیص عادت‌های رفتاری، خصوصیات روحی و روان‌شناسی افراد کمک کند.

برندا کونورز، یکی از محققان پنتاگون در سال 2004 میلادی زبان بدن پوتین را این‌گونه تحلیل کرد: پوتین ریسک هراسی دارد و از خطر کردن بیزار است، در زمان و مکان گیر افتاده و به شدت نسبت به انتقاد حساس است.

وی در سال 2005 میلادی به مجله "آتلانتیک" گفت: مشکل راه رفتن پوتین احتمالا به این دلیل است که او در بچگی سینه‌خیز نرفته است و خواست قاطعانه‌ای را در او ایجاد کرده که از این مساله نجات پیدا ‌کند و این باعث انگیزه‌ای برای تعادل و تقویت بدنش شده است.

برندا کونورز ادامه داد: او مثل یک اسکیت‌باز روی یخ می‌ماند که بیماری پاچنبری (دفورمیتی مادرزادی پا) داشته و به اسکیت‌باز المپیک تبدیل شده است. واقعا دیدن او در تصاویر تلویزیونی گزنده است. این یک لطمه عمیق، قدیمی و حاد است که او به طور چشمگیری یاد گرفته که چطور با آن کنار بیاید.






گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
نتانیاهو: قدس در هر توافق آتی تحت حاکمیت اسرائیل باقی خواهد ماند
واکنش میشل اوباما به میکروفن چینی+ عکس
قیمت رسمی شیرینی شب عید اعلام شد
خانوارهای ایرانی تغییر کرده اند
ترور نخست وزیر موقت اوکراین ناکام ماند