مرگ یک نوجوان 15 ساله جنجال به پا کرد +عکس
دولت ترکیه ضمن ابراز همدردی با خانواده الوان ، مرگ او را یک حادثه غیر منتظره دانسته است اما مخالفان می گویند شدت سرکوب پلیس در جریان تظاهرات اعتراضی علیه تخریب پارک گزی استانبول باعث مرگ این نوجوان شده است.
 درگذشت یک نوجوان 15 ساله در ترکیه که 9 ماه پیش در جریان اعتراضات ضد دولتی در استانبول در اثر اصابت یک گلوله گاز اشک آور به سرش در کما بود،زلزله ای سیاسی در ترکیه ایجاد کرده است.

درگذشت" برکین الوان" نوجوان 15 ساله که در جریان اعتراضات ماه ژوئن (خرداد 92 ) گذشته مورد اصابت گلوله گاز اشک آور پلیس ضد شورش قرار گرفته بود، سوژه نخست رسانه ها و افکار عمومی ترکیه شده است و گروه ها و احزاب مخالف حزب حاکم عدالت و توسعه ، این موضوع را به بهانه ای برای انتقادات شدید از عملکرد دولت کرده اند.

شب گذشته همزمان با انتشار خبر درگذشت الوان تظاهرات اعتراضی در شهرهای آنکارا و استانبول و بسیاری دیگر از شهر های ترکیه برگزار شد و هزاران نفر با در دست داشتن عکس های این نوجوان ، علیه دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان شعار سر دادند.پلیس ضد شورش در مناطقی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

گروه ها و احزاب مخالف دولت نیز به بهانه درگذشت این نوجوان حملات خود را علیه اردوغان تشدید کرده اند.

دولت ترکیه از این حادثه ابراز تاسف کرده است و پس از اعلام درگذشت الوان، مقامات کابینه در واکنش ها و اظهار نظرهای مختلفی تلاش کردند جو عمومی جامعه را آرام کنند.

وزیر خانواده و فرهنگ عمومی ترکیه الوان را همانند فرزند خود دانسته و با خانواده وی ابراز همدردی کرده است.

همزمان " فتح الله گولن " رهبر متنقذ مذهبی ترکیه که در آمریکا ساکن است و کمتر اظهار نظر می کند روز گذشته با صدور بیانیه ای درگذشت بکیر الوان را به خانواده او و جامعه ترکیه تسلیت گفت.

وزیر دفاع ملی ترکیه  با ابراز همدردی با خانواده بکیر الوان اعلام کرد ؛ واکنش ها به بهانه درگذشت این نوجوان و تظاهرات مخالفان به این بهانه برای تسویه حساب با دولت ، اقدامی زشت است.

الوان  با حضور هزاران نفر از مردم استانبول تشییع شد. دولت ترکیه ضمن ابراز همدردی با خانواده الوان ، مرگ او را یک حادثه غیر منتظره دانسته است اما مخالفان می گویند شدت سرکوب پلیس در جریان تظاهرات اعتراضی علیه تخریب پارک گزی استانبول باعث مرگ این نوجوان شده است.


اجتماع دهها هزار نفری در مراسم  تشییع الوان در نزدیکی خانه او در استانبول







گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asreiran.ir

مطالب پیشنهادی :
روش عجیب یک زن برای جذب آراء مجلس + عکس
پیشنهاد عجیب اشتون به استاندار اصفهان!
بازار داخلی طلا به رویدادهای جهانی واکنش نشان داد
زنان و دختران خیابانی کجا رفته‌اند؟
ماژولاریسم و سازمان های بیوماژولار