در تبلیغات انتخاباتی ترکیه ساندیس توزیع شد!
در یکی از موارد که به تازگی افشاء شده، در شهر قهرمان ماراش بین خانوارهای شهر، دستگاه‌های یخچال، ماشین لباسشویی، کیسه پول و آذوقه توزیع شده است.
بر اساس اخبار و گزارش‌های انتخاباتی از ترکیه که این روزها احزاب برای به دست آوردن صندلی شهرداری‌ها به رقابتی تنگاتنگ پرداخته‌اند، اقلام و لوازمی از قبیل یخچال و ماشین لباسشویی تا کیسه‌های ذغال سنگ و پول و خوراکی توزیع می‌شود که اغلب از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه که قدرت را در دست دارد، صورت می‌گیرد.

 در یکی از موارد که به تازگی افشاء شده، در شهر قهرمان ماراش بین خانوارهای شهر، دستگاه‌های یخچال، ماشین لباسشویی، کیسه پول و آذوقه توزیع شده است.

در شهر آنکارا هم که پایتخت سیاسی ترکیه بوده و رقابت شدیدی بین احزاب برای کسب مسند شهرداری آن در جریان است، کامیون‌های حامل ذغال سنگ که برای توزیع بین مردم منطقه محروم آن که از نعمت گاز بی‌بهره‌اند تدارک دیده شده بود، لو رفت. ساعاتی قبل از دیدار و میتینگ نامزد شهرداری شهر آنکارا از حزب جمهوری خلق که اصلی‌ترین رقیب نخست وزیر اردوغان به حساب می‌آید، اکیپ‌هایی از سوی شهرداری آنکارا در حال حمل و جابجایی این محموله بودند که موضوع فاش شد.

منصور یاواش نامزد انتخابات شهرداری شهر آنکارا این اقدام را خلاف قانون دانسته و گفته است که این حرکت حالت رشوه و صدقه دارد و حزب حاکم عدالت و توسعه باید از آن پرهیز کند.

کامیون‌های ذغال سنگ که شهردار آنکارا، نامزد ثابت حزب حاکم عدالت و توسعه آنها را برای توزیع بین مردم تدارک دیده بود به یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌های ترکیه تبدیل شد و در ابعاد گسترده انتشار یافت.

گفته می‌شود حزب حاکم عدالت و توسعه هر شب در تاریکی در شهرها پاکت پول و خوراکی توزیع می‌کند که رقبا در دیگر احزاب از جمله حزب جمهوری خلق از آن انتقاد کرده و معتقدند اگر این حزب حتی قصد تبلیغ دارد در روز و با داشتن فاکتورهای مشخص اقدام به این کار کند. آنها بر این باورند که حزب حاکم عدالت و توسعه برای شفاف‌سازی و رقابت سالم انتخاباتی باید مقررات مربوط به تبلیغات را رعایت و از اقدامات پنهانی و خلاف شبانه بپرهیزد.

مطابق گزارش‌ها از رسانه‌های ترکیه حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان با توجه به قدرت سیاسی اقتصادی که دارند بیشترین ریخت و پاش و هزینه را در تبلیغات انتخابات شهری کرده‌اند که قرار است سرنوشت سیاسی ترکیه را رقم بزند. اردوغان گفته اگر در این انتخابات پیروز نشود، استعفاء خواهد داد.

رقیبان حزب اردوغان نیز نگران ترفندهای اردوغان در این انتخابات حساس هستند و این احتمال را می‌دهند که اردوغان برای پیروزی در آن تخلف کند.

با این همه با توجه به موفقیت‌های اقتصادی رجب طیب اردوغان که بیشترین رشد اقتصادی را برای کشور ترکیه به ارمغان آورده و امتیازهایی که به قومیت‌ها و جامعه سنتی و مذهبی کشور داده، شانس مساوی با حزب رقیب جمهوری خلق دارد و بسته به سیاست‌های آتی می‌تواند آن را افزایش یا کاهش دهد. چرا که تحلیلگران سیاسی کشور ترکیه بر این باورند رجب طیب اردوغان استعداد بالایی در بهره‌برداری از فرصت‌های سیاسی داشته و قادر به تغییر شرایط به نفع خود است.

بر اساس این گزارش، احزاب رقیب نیز انسجام لازم را نداشته و تحلیلگران در تحلیل‌های خود همچنان از احتمالات سخن گفته و به قطعیت نرسیده‌اند و در کمتر از دو هفته دیگر دوئل سیاسی ترکیه که رفته رفته رنگ و بوی خشونت می‌گیرد به پایان می‌رسد.

گفتنی است آبمیوه‌های توزیعی در میتینگ‌های حزب حاکم عدالت و توسعه به سوژه طنز مخالفان تبدیل شده است.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
۲۱مقام روسیه و اوکراین را تحریم شدند
ایرانی ها به کاترین اشتون جایزه دادند
اسرائیل: هواپیمای مالزی را ایران دزدیده است
مد ایرانی با مانتوهای 700 هزار تومانی!
بابک زنجانی نمی خواهد بدهی خود را پس بدهد!!!