آمریکا حلقه یاران پوتین را تحریم کرد
باراک اوباما می‌گوید اگر روسیه مواضع خود در بحران اوکراین را تغییر ندهد، منزوی می‌شود
 باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید کشورش تحریم‌های جدیدی را علیه افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، وضع کرده است و چنانچه موضع مسکو در برابر بحران اوکراین تغییر نکند، کاخ سفید اقدامات بیشتری را مد نظر خواهد داد.

اوباما، روز پنجشنبه (۲۰ مارس - ۲۹ اسفند) ضمن اعلام تحریم‌های جدید علیه افراد نزدیک به کرملین، از تحریم بانک روسیا که گفته می‌شود توسط 'حلقه یاران پوتین' اداره می‌شود، خبر داد.

همزمان، رهبران اتحادیه اروپا که در بروکسل، پایتخت بلژیک دیدار کردند، گفته اند در حال بررسی تحریم‌های شدید اقتصادی علیه روسیه هستند.

با تصویب الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه در کرملین، تنش ها میان غرب و مسکو بالا گرفته است و دو طرف یکدیگر را به تحریم و انزوا تهدید می‌کنند.

اوباما روز پنجشنبه همچنین تصریح کرد که "روسیه باید بداند چنانچه به بحران فعلی دامن بزند، باید منتظر انزوای بیشتر از جامعه جهانی باشد."

در برابر، مسکو هم اعلام کرده که برای مقام‌های آمریکایی تحریم‌هایی وضع کرده است.

روز چهارشنبه هم کلیک مجادله لفظی میان نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل متحد، خبرساز شد؛ جایی که سامانتا پاور روسیه را "دزد" خطاب کرد و در برابر ویتالی چورکین خطاب به کشورهای غربی گفت "رفتار آنها هنوز مطابق دوران استعمارگری است".

در همین حال، از شبه جزیره خودمختار کریمه خبر می رسد که نیروهای حامی روسیه، دو ناو باقی مانده اوکراین را که در بندر سواستوپول لنگر انداخته بودند، تصرف کرده اند.

در میان ۲۰ مقام روسی که در فهرست جدید تحریم‌های آمریکا قرار گرفته اند، نام بسیاری از حامیان اصلی ولادیمیر پوتین به چشم می‌خورد.

نام سرگئی ایوانف، رئیس دفتر پوتین و آرکادی روتنبرگ، میلیاردر سرشناس روس هم در این فهرست دیده می‌شوذ.

تحریم‌شدگان از هرگونه معامله که با ارز دلار آمریکا صورت گیرد محروم خواهند شد، دارایی‌های آنها در آمریکا مسدود می‌شود و فعلا از داد و ستدی اقتصادی با آمریکا منع خواهند شد.

دانیل استندفورد، گزارشگر بی‌بی‌سی در روسیه می‌گوید، با نگاهی به این فهرست متوجه می‌شویم که ولادیمیر پوتین چگونه قدرت را در روسیه در دست دارد؛ با حلقه‌ای از یاران قدیمی که وفاداریشان خدشه‌ناپذیر به نظر می‌رسد؛ اکثر این افراد سابقه کار در نهادهای امنیتی روسیه را در کارنامه خود دارند.

بانک روسیا هم که در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته، یک بانک خصوصی متعلق به مقام های ارشد روسیه است.

روسیه هم در اقدامی تلافی جویانه مقام‌های ارشد آمریکایی را تحریم کرده است

همزمان، متحدان آمریکا در اروپا هم از آماده شدن برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه مسکو خبر می‌دهند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که گفته می‌شود از میان رهبران کشورهای غربی، او نفوذ بیشتری بر ولادیمیر پوتین دارد، روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت در صورتی که روسیه بخواهد بیش از این به بحران اوکراین دامن بزند پارلمان آلمان آماده است تا تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه این کشور اعمال کند.

اتحادیه اروپا، دور نخست تحریم‌های خود علیه روسیه را روز دوشنبه (۱۷ مارس) و تنها ساعاتی پس از پایان همه پرسی در کریمه اعلام کرد. همه پرسی که نتایج آن از رضایت ۹۷ درصد از شرکت کنندگان در الحاق کریمه به خاک روسیه خبر داد.
سناتورهای آمریکایی در فهرست تحریم روسیه

همزمان با اعلام وضع تحریم‌های جدید علیه مقام‌های روسی و افراد نزدیک به رئیس جمهوری این کشور، کرملین هم اعلام کرده است برای مقام‌های آمریکایی من جمله چند عضو سرشناس کنگره این کشور، تحریم‌هایی در نظر گرفته است.

در میان اسامی تحریم شدگان توسط روسیه، می توان از هری رید، از رهبران دموکرات‌ها در کنگره آمریکا، جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین جان مک‌کین، برجسته‌ترین چهره جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا نام برد.

همچنین نام بنیامین رودز، از مشاوران امنیتی باراک اوباما هم در این فهرست به چشم می‌خورد.

جان بینر، عضو برجسته جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، در واکنش به قرار گرفتن نامش در فهرست تحریمی روسیه گفته "مایه افتخار اوست که نامش در فهرست تحریم شدگان مسکو" گنجانده شده است.

برخی از تحلیلگران معتقدند، اقتصاد قوی روسیه و قدرت نظامی این کشور تاثیر تحریم‌هایی از این دست بر تصمیم کرملین را با تردید روبرو می‌کند و نمی توان تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه مسکو را به لحاظ تاثیر گذاری مشابه آنچه در ارتباط با کشورهای چون ایران و کره‌شمالی روی داده است، همسان ارزیابی کرد.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com

مطالب پیشنهادی :
عکس یادگاری ظریف و اشتون که گرفته نشد!!!
در سال 92 بر اقتصاد ایران چه گذشت؟
ببینید 20:30 با تیم مذاکره‌کننده چه کرده
از پرواز عجیب هواپیمای مالزی چه خبر؟
خبر های تازه از مه آفرید