تظاهرات در مصر
شب گذشته بار دیگر شهرهای مختلف مصر شاهد تظاهرات متعدد در محکومیت کودتای نظامی و حکم‌های اعدام اخیر در حق صدها تن از مخالفان بود.
در منطقه عین شمس در قاهره شرکت کنندگان در تظاهرات شبانه بازگشت به آنچه که آن را "مشروعیت" خواندند، خواستار شدند و به محاکمه‌های روزانه مخالفان و اقداماتی که علیه بازداشت شدگان در زندان‌ها صورت می‌گیرد، اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان شعار همبستگی با قربانیان قتل عام در جریان سرکوب اعتصاب رابعه العدویه را سر دادند و تصاویر مرسی را در دست داشتند.

در سوئز نیز درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان رخ داد که تظاهرکنندگان طی آن حکم‌های صادر شده علیه معترضان را محکوم کردند. تظاهرکنندگان بازگشت به مشروعیت و آزادی تمامی زندانیان را از سوم ژوئیه تا کنون خواستار شدند.

در استان أسوان نیز تظاهراتی برگزار شد که تظاهرکنندگان تابوت‌های نمادین را در دست داشتند و شعارهایی در محکومیت دولت کنونی و سرکوب امنیتی علیه مخالفان کودتای نظامی را سر دادند.

همچنین در شهر زقازیق در استان شرقیه تظاهرات شبانه دیگری برگزار شد و تظاهرکنندگان سیاسی کردن دستگاه قضایی مصر را محکوم کرده و آزادی زندانیان سیاسی و بازگشت به روند دموکراسی را خواستار شدند.

در استان بنی سویس نیز چندین تظاهرات شبانه در محکومیت کودتا برگزار شد. تظاهرکنندگان شعارهایی علیه عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع و محمد ابراهیم وزیر کشور سر دادند و خواستار پاکسازی دستگاه قضایی شدند.

در منطقه حلوان در قاهره نیز مخالفان کودتا تظاهراتی برگزار کرده و شعار براندازی حکومت نظامی را سر دادند.

همچنین برای سومین هفته متوالی تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌ها در محکومیت کودتای نظامی برگزار شد. در دانشگاه الازهر در قاهره تظاهراتی از سوی دانشجویان برگزار شد که در آن صدور حکم‌های اعدام دسته جمعی مخالفان کودتا محکوم شد.

در دانشگاه قاهره نیز اساتید و دانشجویان در تظاهراتی خواستار توقف سرکوب کودتای خونین شدند.

همچنین ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت از طرفداران خود خواست امروز (چهارشنبه) دست به تظاهرات بزنند.

در بیانیه این ائتلاف آمده است که هدف نهایی تظاهرات میادین التحریر، رابعه العدویه و نهضت مصر خواهد بود. از تمامی گروه‌های مخالف کودتا خواسته شده در این تظاهرات شرکت کنند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
افزایش قیمت دلار در سال جدید
تقدیر رئیس دفتر روحانی از تلاش هلال احمر
واژگونی و آتش‌سوزی خودرو سمند
احتمال بارش برف در مشهد
عروس کوچک عارف+ عکس