اوباما دست به اقدام جدیدی برای مقابله با داعش زد
طبق اعلام آمریکایی ها این نیروها با داعش به طور مستقیم نخواهند جنگید و ولی در کار سازماندهی جنگ و کمک و مشاوره به نیروهای عراقی برای مبارزه با داعش کمک خواهند کرد
دولت آمریکا اعلام کرد 1500 نیروی جدید آمریکایی را به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش به عراق اعزام می کند. فاکس نیوز گزارش داد؛ اعلام این تصمیم پس از یک روز پرترافیک کاری در کاخ سفید و دیدارهای مختلف اوباما با سران و رهبران کنگره و فرماندهان ارتش و وزیر دفاع آمریکا اعلام شد.

قرار است این نیروها به جمع 1400 نیروی فعلی آمریکا در عراق بپیوندند. طبق اعلام آمریکایی ها این نیروها با داعش به طور مستقیم نخواهند جنگید و ولی در کار سازماندهی جنگ و کمک و مشاوره به نیروهای عراقی برای مبارزه با داعش کمک خواهند کرد.

دولت اوباما همزمان با اعلام اعزام 1500 نیروی جدید ، یک بودجه 5.6 میلیارد دلاری را به منظور تامین هزینه های نیروهای جدید اعزامی به عراق و مبارزه با داعش در عراق از کنگره درخواست کرده است.

دولت اوباما در ماه های گذشته زیر انتقادات شدید محافل مخالف داخلی به ویژه حزب جمهوریخواه درباره عدم تحریک مناسب در قبال تحرکات گروه داعش در عراق قرار داشت.

روز گذشته پس از شکست اخیر حزب دموکرات در انتخابات میاندوره ای ، رییس جمهور آمریکا میزبان رهبران کنگره در کاخ سفید بود تا با آنها درباره استراتژی دولت خود در دو سال آتی باقی مانده مذاکره کند.

در طرح جدید اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به عراق قرار است فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام) طرح تاسیس واحدهایی را در عراق به منظور آموزش 12 گردان ارتش عراق برای مبارزه با داعش را در دستور کار خود قرار دهد.

آمریکا هفته هاست که به وسیله بمباران هوایی مواضع داعش در عراق و سوریه در قالب ائتلاف ضد داعش با این گروه تروریستی وارد مبارزه شده است، اما به گمان بسیاری از ناظران حملات هوایی آمریکا تا کنون نتوانسته است جلوی پیشروی های داعش در برخی از بخش های عراق را بگیرد


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.ir

مطالب پیشنهادی :
این آقا "اسامه بن لادن" را کشت! +عکس
تهران گرم می‌شود ، کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی
ممنوعیت شکنجه در قانون ایران ...
آزادسازی 6 میلیارد دلار از دارایی‌ های ایران
ادعای نامه اوباما به رهبر انقلاب درباره داعش