تصویب قانون جنجالی اردوغان
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز جمعه قانون جنجالی افزایش اختیارات پلیس که مخالفان از آن به عنوان تلاش دولت برای خونریزی یاد کرده بودند را تصویب کرد.
'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه روز جمعه قانون جنجالی افزایش اختیارات پلیس که مخالفان از آن به عنوان تلاش دولت برای خونریزی یاد کرده بودند را تصویب کرد. رسانه های ترکیه این خبر را با کد فوری منتشر کردند ، چرا که دیروز تشدید اختلاف نظر در مورد این مصوبه موجب شده بود که نخست وزیر و رهبر حزب کردی دمکراتیک خلق های این کشور، یکدیگر را به تلاش برای خونریزی متهم کردند.

'احمد داود اوغلو' نخست وزیر ترکیه اعلام کرده بود:باتصویب و اجرای قانون امنیت، به پلیس این کشور اجازه داده می شود که هر مظنونی را بازداشت کند.

این سخنان 'داود اوغلو' موجب واکنش تند حزب مخالف حزب کردی دمکراتیک خلق ها شد.

'صلاح الدین دمیر تاش' رهبر حزب یاد شده گفت: در صورت تصویب و اجرای این قانون ما در مجلس و با برگزاری تظاهرات در خیابانها و کوچه ها قیامت بر پا می کنیم.

نخست وزیر ترکیه نیز در پاسخ تند به سخنان 'دمیر تاش' گفت: عواقب هرگونه ناآرامی در این کشور و هر قطره خونی که ریخته شود به عهده 'دمیر تاش' خواهد بود.

داود اوغلو اظهارات رهبر حزب دمکراتیک خلق ها را غیر مسوولانه توصیف کرد و با هشدار به دمیرتاش گفت: همه ما از جمله دمیرتاش نیز به حفظ نظم عمومی نیاز داریم.

روز پنجشنبه نیز 'دمیر تاش' در پاسخی تند به نخست وزیر ترکیه گفت: خیابان ها نیز محل سیاست هستند ، این تفسیر که 'خونی ریخته خواهد شد' چیزی جز ترس از خیابان ها نیست .

دمیرتاش با بیان این که ' داود اوغلو' متوجه سخنان وی نشده است، گفت: من هشدار داده ام تصویب این بسته امنیتی که مد نظر دولت است باعث ریختن خون مردم خواهد شد و ما نیز برای مخالفت با این اقدام از حقوق خود دفاع خواهیم کرد.

وی خطاب به 'داود اوغلو' گفت: جناب نخست وزیر تصویب این بسته امنیتی ریختن خون مردم را آسان تر خواهد کرد و در آن صورت است که شما مسوول ریختن این خون ها هستید ، چرا که من مسوول آن نیستم.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی:
حکم صادر شده برای یک سوئیسی عضو داعش
26 آذر، دور بعدی مذاکرات هسته ای
انتخاب و مهرنامه در راه دادگاه!!!
دخیل بودن 5 بانک در اختلاس 12هزار میلیاردی
مردی همسرش را از طبقه دوم به پایین پرتاب کرد!!!