رئیس جمهوری که گارسون شد!!
با این حال، باراک اوباما گفت که وضعیت در حال بهتر شدن است و شرایط امروز آمریکا با گذشته این کشور، اصلا قابل مقایسه نیست.
 رییس جمهوری آمریکا با برشمردن تجربه های خود از نژادپرستی در آمریکا گفت نگران است که مبادا دخترانش در آینده گرفتار پندارهای کلیشه ای شوند. اوباما با اشاره به اینکه عوام در آمریکا سیاهپوستان را نوکر و خدمتکار می پندارند، گفت: هیچ سیاهپوستی به سن و سال من در آمریکا نیست که بیرون از رستوران منتظر باشد و کسی (با فرض پیشخدمت بودن) سوییچ خودرویش را به دست او نداده باشد.

'میشل اوباما' همسر رییس جمهوری آمریکا نیز گفت درگذشته، همسرش را در یک مهمانی رسمی با خدمتکار اشتباه گرفته و از او خواسته بودند که قهوه بیاورد.

رییس جمهوری آمریکا گفت او و همسرش از دخترانشان خواسته اند که به عنوان دختران سیاهپوست از تبعیض نژادی برحذر باشند و گرفتار پندارهای کلیشه ای نشوند.

اوباما با اشاره به حادثه فرگوسن که در آن یک پسر نوجوان سیاهپوست به ضرب گلوله افسر سفیدپوست کشته شد، به وجود تبعیض نژادی در ایالات متحده اذعان کرد و گفت این یک واقعیت است که در جامعه آمریکا هنوز تصور می شود سیاهپوستان خطرناک تر از دیگر شهروندان هستند.

با این حال، باراک اوباما گفت که وضعیت در حال بهتر شدن است و شرایط امروز آمریکا با گذشته این کشور، اصلا قابل مقایسه نیست.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی:
زمان لازم برای نابودی داعش!
باز هم اسید پاشی!!
اعلام آمادگی بوش درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا!!
موسوی را هنوز هم نخست وزیر امام خمینی (ره) می دانم!!
هزینه خرید شب یلدا چقدر می شود؟!