آمارخبرنگاران کشته شده در سال 2014
کمیته حمایت از خبرنگاران اعلام کرد در سال 2014، 60 خبرنگار در سراسر جهان به خاطر شغل‌شان یا فعالیت‌های کاری‌شان کشته شده و 44 درصد از آنها نیز به قتل رسیده‌اند.
 کمیته حفاظت از خبرنگاران مستقر در نیویورک در گزارش جدید خود آورده است یک چهارم از خبرنگاران کشته شده در سال 2014 به قتل رسیده‌اند و تعدادی نیز تهدید به مرگ شدند. این کمیته اوایل امروز (سه شنبه) گزارش خود را منتشر کرده و در آن آورده است تعداد خبرنگاران کشته شده در سال 2014، از تعداد خبرنگارانی که در سال 2013 کشته شدند 10 مورد کمتر بوده است اما این تعداد در سال 2014 در سه سال گذشته بالاترین آمار را داشته است.

کمیته حفاظت از خبرنگاران در سال 1999 تاسیس شده و از آن زمان تاکنون به انتشار گزارش در مورد تعداد خبرنگاران کشته و مقتول در جریان درگیری‌ها و حضورشان در صحنه برای گرفتن گزارش می‌پردازد.

در این گزارش همچنین آمده است، دستکم 17 خبرنگار در جریان انتشار اخبار درباره درگیری‌های داخلی سوریه در سال 2014 کشته شدند که از زمان آغاز این ناآرامی‌ها در سال 2011 در سوریه این تعداد 79 تن هستند.

درگیری میان دولت اوکراین و مخالفان دولت کی‌یف در شرق اوکراین نیز باعث شده تا پنج خبرنگار و دو تن از اصحاب رسانه در این منطقه کشته شوند. این اولین تعداد قربانیان اصحاب رسانه در اوکراین محسوب می‌شود.

در جریان جنگ 50 روزه اسرائیل در نوار غزه دستکم چهار خبرنگار و سه تن از اصحاب رسانه کشته شدند. در عراق نیز پنج خبرنگار کشته شدند که سه تن از آنها حین پوشش درگیری‌ها علیه داعش جان خود را از دست دادند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
افشای ماجرای هواپیمای بوئینگ 777 مالزی!!
ماجرای طلاق شگفت انگیز!!
سایپا شاسی بلند جدید پیش فروش می کند + تصاویر
زورگیری با شمشیر در خیابان جلال آل احمد!
آش نذری 80 تنی در شیراز! + تصاویر