علت سقوط هواپیمای اندونزی اعلام شد
یک هفته پس از حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافری اندونزی در آب‌های دریای جاوه، کارشناسان علت سقوط را یخ‌زدگی موتور اعلام کردند.
یک هفته پس از حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافری اندونزی در آب‌های دریای جاوه، کارشناسان علت سقوط را یخ‌زدگی موتور اعلام کردند. کارشناسان گفته‌اند هر چند به دلیل شرایط بد جوی و تلاطم شدید آب دریا، امکان غواصی در اعماق دریا امکانپذیر نیست اما دستگاه جست‌وجوگر صوتی در زیر آب چهار قطعه بزرگ شبیه لاشه هواپیما را کف دریا شناسایی کرده است.

بزرگ‌ترین قطعه 18 متر در 4/5 متر است که به گفته کارشناسان بدنه اصلی هواپیما است.

تا به حال 30 جسد از 162 سرنشین این پرواز از آب بیرون کشیده شده و قرار است با آزمایش دی‌ان‌ای هویت‌شان روشن شود. ضمناً جسد چهار قربانی نیز پس از شناسایی تحویل خانواده‌هایشان شده است. تیم‌های جست‌وجوگر اندونزی معتقدند به احتمال زیاد دیگر اجساد داخل لاشه مانده‌اند و در میان صندلی‌ها گیر کرده‌اند.

یخ‌زدگی علت سقوط

چند دقیقه پیش از قطع ارتباط هواپیما با برج مراقبت، خلبان این پرواز از نزدیک‌شدن به ابرهای هولناک خبر داده و تقاضای افزایش ارتفاع کرده بود. ضمناً این احتمال نیز وجود دارد که هواپیما در میان ابرها بر اثر برخورد با صاعقه تکه‌تکه شده و به دریا فروریخته است.

گرچه هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده اما بررسی‌های هواشناسی هم نشان می‌دهد رطوبت شدید منطقه و نفوذ بادهای سرد به داخل موتور سبب یخ‌زدگی آن شده است.مقامات اندونزی امیدوارند هر چه زودتر با پیداشدن جعبه سیاه، علت سقوط را به طور واضح روشن کنند.

در حال حاضر محل تقریبی به گل نشستن جعبه سیاه هواپیما در کف دریا مشخص شده اما به دلیل شرایط آب و هوایی امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

هواپیمای QZ8501 با 162 سرنشین روز یکشنبه 7 دی‌ماه پس از قطع ارتباط با برج مراقبت اندونزی در مسیر سورابایا به سنگاپور در آب‌های دریای جاوه سقوط کرد و همه سرنشینانش کشته شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: روزنامه ایران

مطالب پیشنهادی:
ازدواج از نوع اسکایپی!!
گازگزفتگی در یک خوابگاه دانشجویی در تهران
مرگ 10هزار نفر بر اثر ابتلا به ابولا!
زندگی زوج جوان به خاطر قسم نخوردن مرد به پایان رسید!
از پرونده احمدی نژاد چه خبر؟!