پیش بینی برف و کولاک شدید در خاورمیانه
موجی از سرما همراه با ریزش برف و باران شدید شماری از کشورهای منطقه از جمله سوریه ولبنان واردن ومصر وسرزمین های فلسطینی را در بر گرفته و...
شبکه خبری اسکای نیوز امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که طوفان برف کشورهای سوریه، لبنان، اردن، مصر و فلسطین را دربر گرفته و مقامات این کشورها در پی اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با عواقب ناشی از آن هستند.

 ‫موجی از سرما همراه با ریزش برف و باران شدید شماری از کشورهای منطقه از جمله سوریه ولبنان واردن ومصر وسرزمین های فلسطینی را در بر گرفته و موجب شده مقامات این کشورها جهت مقابله با عواقب ناشی از آن تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

دولت اردن پس از اعلام نزدیک شدن طوفان برف که نام آن را 'هدی' گذاشته است، تصمیم به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و اداره های دولتی این کشور گرفت. در همین راستا دستگاه های ذیربط نیز از شهروندان اردنی درخواست کردند که جز در موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند.

طوفان برف روز چهارشنبه به اردن می رسد و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت که در نتیجه باعث کاهش دما تا 5 درجه سانتیگراد زیر صفر می شود. برف با شدت فراوان در این کشور می بارد و بر اساس اخطارهای اداره هواشناسی بسیاری از مناطق اردن دچار یخبندان می شود.

با توجه به ریزش فراوان برف ‫پل 'ملک حسین' که اردن را به کرانه باختری واسراییل مرتبط می کند نیز بسته خواهد شد.

پیش بینی می شود که این موج سرما به همراه ریزش باران و برف شدید روز چهارشنبه به اراضی فلسطین نیز برسد، اما این طوفان از طوفانی که در سال 2013 منطقه را فرا گرفت و به مدت سه روز متوالی بارید و منطقه را فلج کرد، سبک تر خواهد بود.

وزارت خدمات عمومی و مسکن فلسطین در غزه آمادگی خود را برای هماهنگی و همکاری با شهرداری ها و اورژانس جهت مقابله با عواقب ناشی از این طوفان اعلام کرد. پدافند غیر عامل نیز به مردم هشدار داد که تنها در مواقع ضروری منازل خود را ترک کنند.

در لبنان نیز برف اکثر مناطق کوهستانی را پوشانده و برخی از جاده های آن کشور پیش از شدت یافتن طوفان بسته شده است. همچنین شبکه برق و تلفن برخی از مناطق به دلیل ریزش شدید برف دچار آسیب دیدگی شده است.

مقام های مصری نیز سه بندر مشرف به دریای سرخ را به دلیل نامساعد بودن هوا و افزایش وزش باد بستند. در همین حال وزیر توسعه این کشور در استان هایی که در معرض باران و سیل قرار دادند حالت اضطراری اعلام کرد.

موجی از سرما همراه با ریزش برف و باران روز سه شنبه اکثر مناطق ترکیه را نیز فرا گرفت که در نتیجه آن پروازهای هوایی این کشور مختل شد.

در پی بسته شدن راه ها و جاده ها و وقوع چندین سانحه رانندگی در ترکیه یک تن کشته و چند نفر زخمی شدند.

اما پناهندگان و آوارگان سوری که در شرایط بسیار دشوار و به دور از منازل خود زندگی می کنند و از وسایل گرمایشی بی بهره هستند، بیشترین آسیب را از هجوم این موج جدید سرما و طوفان می بینند.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی:
جوانان تاجیک طعمه بعدی داعش!
جواهرفروش سرشناس دستگیر شد همراه با عکس وی!!
حمله نامتعارف یک روزنامه به روحانی همراه با عکس
عکسی از سید محمد خاتمی در اوان جوانی به همراه فرزندانش
تصویری از اوباما در حال مگس کُشی!!