عوامل حادثه تیراندازی پاریس شناسایی شدند به همراه عکس
شبکه ای‌بی‌سی نیز به نقل از وزارت کشور فرانسه تائید کرده است که «حمید مراد» 18 ساله تسلیم نیروهای امنیتی این کشور شده است.
ساعاتی پس از انتشار خبر یورش نیروهای پلیس به چند نقطه در شهر «رمیس»، رسانه‌های فرانسوی از تسلیم شدن جوان‌ترین عضو گروه مهاجم به دفتر نشریه «شارل ابدو» خبر دادند. خبرگزاری فرانسه از تسلیم شدن یکی از مظنونین تیراندازی روز گذشته در پاریس خبر داد و نوشت این فرد خود را به نیروهای پلیس تحویل داده است.

شبکه ای‌بی‌سی نیز به نقل از وزارت کشور فرانسه تائید کرده است که «حمید مراد» 18 ساله تسلیم نیروهای امنیتی این کشور شده است. هنوز دو مظنون دیگر، فراری هستند.

نشریه «لیبراسیون» روز چهارشنبه از بازداشت سه نفر به اتهام حمله به دفتر مجله «شارل ابدو» خبر داد، اما ساعتی بعد اعلام کرد این افراد هنوز بازداشت نشده‌اند، اما محل سکونت و استقرار آن‌ها شناسایی شده است.

پیشتر وزارت کشور فرانسه گزارش‌های منتشر شده در رابطه با بازداشت این افراد را تکذیب و اعلام کرده بود که عملیات جست‌وجو برای یافتن عاملان این حادثه همچنان در جریان است.



در حالی که ساعاتی قبل رسانه‌های فرانسوی گزارش داده بودند که پلیس ساختمانی در منطقه «رمیس» را محاصره کرده، خبرگزاری فرانسه نوشت که نیروهای پلیس به محلی در شهر «رمیس» واقع در شمال شرق فرانسه یورش برده‌اند.

پیش از این رسانه‌های فرانسوی از جمله «لوپوئن» گزارش داده بودند که هویت این افراد برای پلیس مشخص شده است. بنا بر این گزارش، مظنونین این حادثه سه جوان 32، 34  و 18 ساله هستند. دو برادری که دهه چهارم زندگی خود را می‌گذرانند، «سعید کواچی» و «شریف کواچی» متولد پاریس هستند و نفر سوم فردی بی‌خانمان به نام «حمید مراد» اهل منطقه «رمیس» فرانسه است.

پلیس فرانسه بامداد روز پنج‌شنبه تصویر دو متهم فراری این حادثه را نیز منتشر کرد. این دو تصویر مربوط به سعید و شریف کواچی است.

بنا بر این گزارش، هویت این افراد پس از آن مشخص شده که پلیس در اتومبیل مسروقه به جا مانده از مهاجمین، کارت شناسایی‌ای را کشف کرده که به نظر می‌رسد یکی از مهاجمین در خودرو جا گذاشته است.

روز چهارشنبه سه نفر با حمله به دفتر نشریه فکاهی «شارل ابدو»، 12 نفر از جمله چند پلیس را به قتل رسانده و از محل حادثه گریختند. این نشریه اخیرا کاریکاتوری از «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» منتشر کرده بود.

امسال یک حمله تروریستی مشابه در بلژیک اتفاق افتاد. جوانی که یک سال در سوریه و در میان تروریست‌ها بر علیه دولت قانونی دمشق جنگیده بود، به زادگاه خود یعنی بروکسل بازگشت و در موزه یهودیان، سه نفر را به رگبار بست و کشت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی:
سندی مبنی بر کشتن مجروحان داعش توسط فرماندهان خود!
جواهرفروش سرشناس دستگیر شد همراه با عکس وی!!
حمله نامتعارف یک روزنامه به روحانی همراه با عکس
عکسی از سید محمد خاتمی در اوان جوانی به همراه فرزندانش
تصویری از اوباما در حال مگس کُشی!!