عدم حضور اوباما در راهپیمایی فرانسه و توضیح جان کری در این باره
آمریکا از زمان وقوع حوادث تروریستی فرانسه با مردم این کشور عمیقا تعامل داشته است و به فرانسه پیشنهاد کمک‌های اطلاعاتی و امنیتی داده‌ایم.
وزیر امور خارجه آمریکا از دولت باراک اوباما در مقابل انتقادهایی که به سبب عدم حضور مقامات بلندپایه آمریکایی در راهپیمایی اتحاد در شهر پاریس فرانسه مطرح شده، دفاع کرد.

به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است روز پنج‌شنبه به فرانسه سفر کند و انتقاداتی که علیه دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به سبب عدم حضور مقامات بلندپایه آمریکایی در راهپیمایی روز یکشنبه پاریس مطرح شده را ایراد نابجا خواند.

در راهپیمایی موسوم به اتحاد که عصر روز یکشنبه در فرانسه برگزار شد، دست کم 3.7 میلیون نفر حضور پیدا کرده و چهل تن از مقامات عالی رتبه جهان نیز به منظور نشان دادن همبستگی با قربانیان حملات تروریستی هفته گذشته در فرانسه در این راهپیمایی شرکت کردند.

جان کری به خبرنگاران اظهار گفت: آمریکا از زمان وقوع حوادث تروریستی فرانسه با مردم این کشور عمیقا تعامل داشته است و به فرانسه پیشنهاد کمک‌های اطلاعاتی و امنیتی داده‌ایم.

وی تصریح کرد: این گونه انتقادات ایرادهای نابجا هستند زیرا ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امورخارجه کشور به پاریس رفت و در راهپیمایی حضور پیدا کرد. سفیر کشور ما نیز در راهپیمایی شرکت کرد و افراد زیادی از سفارت آمریکا نیز در این راهپیمایی حضور پیدا کردند.

جان کری این اظهارات را در هندوستان خطاب به خبرنگاران مطرح کرد. وی به منظور شرکت در یک اجلاس اقتصادی در هند همراه با نارندرا مودی، نخست وزیر جدید این کشور به هند سفر کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: من براساس برنامه‌ای که از قبل درنظر گرفته شد به هند آمده‌ام و شخصا تمایل داشتم که به فرانسه می‌رفتم اما به علت تعهدی که به سفر به هند داشتم، نتوانستم این کار را انجام دهم.

وی افزود: با این حال من در راه برگشت به آمریکا به فرانسه سفر خواهم کرد تا کاملا شفاف بیان کنم که ما چه احساسی نسبت به حوادثی که در فرانسه رخ داد داشته‌ایم.

انتظار می‌رود جان کری روز جمعه وارد فرانسه شود. این در حالی است که اریک هولدر، دادستان کل آمریکا به پاریس سفر کرده تا در یک اجلاس امنیتی درخصوص مبارزه با تروریسم حضور پیدا کند.

او مصاحبه‌هایی انجام داد که روز یکشنبه توسط چند بخش خبری آمریکایی پخش شدند اما در راهپیمایی اتحاد در شهر پاریس مشاهده نشد.

از سوی دیگر گزارش شده که خودروی جان کری دیروز (سه شنبه) در شهر احمدآباد هند تصادف کرده است، اما آسیبی ندیده است.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: امروز هنگامی که کاروان خودروی حامل کری در حال حرکت به سوی فرودگاه بود، خودروی وی تصادف کرد.

ساکی در بیانیه‌ای گفت: در جریان عزیمت کاروان خودروی حامل جان کری به فرودگاه احمدآباد هند، دو خودرو در این کاروان تصادف جزیی کردند و به هر دو خودرو آسیب وارد شد.

وی افزود: جان کری در نخستین خودرو حضور داشت اما در این تصادف به وی و هیچ کس دیگر از پرسنل آسیبی وارد نشد. پس از تعویض یک خودرو این کاروان بدون حادثه دیگری به فرودگاه رسید.

ساکی همچنین به خبرنگاران گفت که کری از خودروی خودش خارج نشده است و خودرویی که تغییر پیدا کرده پشت سر خودروی حامل او قرار داشته است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

 مطالب پیشنهادی:
تصاویری از تصادف خودروی جان کری در هند!!
2نماز جماعت در یک
یک دست نوشته تلخ در ایستگاه اتوبوس!
نوزاد یک روزه به عضویت بسیج درآمد!
بیماری چشمی هاشمی برایش دردسرساز شده بود!