جان کری بالاخره آفتابی شد! +عکس
وزارت خارجه آمریکا پس از 10 روز از زمان بروز سانحه برای وزیر خارجه این کشور، تصویری از وی در بیمارستان منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: بالاخره تصویری از «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در حالی که در بیمارستان در حال صحبت با تلفن است، منتشر شد.10 روز قبل بود که اعلام شد کری به هنگام دوچرخه‌سواری در فرانسه زمین خورده و از ناحیه پا آسیب دیده است. بعدا مشخص شد که استخوان ران پای راست وی شکسته و به همین جهت این هفته وی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

عدم انتشار تصویر یا ویدئو از کری یا محل حادثه موجب شد تا شایعات مختلفی در این رابطه شکل بگیرد، حتی برخی پایگاه‌ها تا آنجا پیش رفتند که مطالبی از تیراندازی به وی در یک دیدار محرمانه یا به کما رفتن او منتشر کردند.

553650_603.jpg

«جف راتکه» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چرا تصویری از وی منتشر نشده، گفته بود پاسخی برای این سوال ندارد، اما تصریح کرد که کری عمل جراحی موفقی داشته و از بیمارستان با تلفن کارها را دنبال می‌کند.

در تصویر منتشر شده از کری، وی نسبتا سر حال به نظر می‌رسد و مشخص است که از ناحیه پا مصدوم شده است.

کری در پیامی که همراه با این تصویر در توئیتر منتشر کرده، نوشته است: «یک هفته بعد از جراحی، حالم خوش است. امروز با سوزان رایس (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) و تیم ارشد وزارت خارجه گپ خوبی زدم. کار ادامه دارد.»

راتکه اعلام کرده است که هنوز مشخص نیست کری چه زمان از بیمارستان بوستون مرخص شود. وی تصریح کرد که کری، که یک روز پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ژنو، دچار سانحه شد، همچنان به ضرب‌الاجل 10 تیر مذاکرات هسته‌ای، متعهد است.

پیش از این آقای ظریف در مصاحبه با خبرگزاری فارس، گفته بود فعلا نیازی به دیدار دوجانبه وجود ندارد، اما در صورت لزوم، می‌توان از تکنولوژی کمک گرفت. کری در طول بستری بودن در بیمارستان، یک بار تلفنی با همتای ایرانی‌‌اش صحبت کرده است.

 

منبع:فارس