در راستای سیاست‌های خصمانه غرب و آمریکا علیه ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی تاکنون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، کره شمالی، ایران و روسیه را تهدیدات سختی علیه کشورش خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در اولین نطق بزرگ انتخاباتی خود به ایراد سخنانی خصمانه علیه ایران و چند کشور دیگر پرداخت.

کلینتون گفت: هیچ کشوی روی زمین به اندازه‌ آمریکا در قرن 21 پیشرفت نکرده است. هیچ کشوری بیشتر از آمریکا برای مقابله با تهدیدات سختی از جانب کشورهایی چون روسیه، کره شمالی و ایران و مواجهه با ظهور قدرت‌های جدید شامل چین آماده نیست.

به گزارش اسپوتنیک، آخرین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که تقریبا 60 درصد از شهروندان این کشور کلینتون را فردی فاقد درستکاری و غیر قابل اعتماد می‌دانند. این نظر سنجی علاوه بر این نشان می‌دهد 60 درصد از حامیان حزب دموکرات از کلینون پشتیبانی می‌کنند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در ادامه گفت که واشنگتن آماده است تا با تهدیدات در حال شکل‌گیری شامل حملات سایبری و شبکه‌های ترور به ویژه گسترش داعش مقابله کند.

وی تاکید کرد:‌ من به عنوان رئیس جمهور شما، از هیچ کاری برای حفظ امنیت آمریکا دریغ نخواهم کرد.

به گزارش اسینا، هیلاری کلینتون در حالی این اظهارات را علیه ایران مطرح کرده است که بررسی تاریخ در طول 35 سال گذشته پس از وقوع انقلاب اسلامی نشان می‌دهد این آمریکا بوده است که همواره برای متزلزل کردن پایه‌های انقلاب تلاش کرده و موجب بی اعتمادی میان دو طرف شده است. آمریکا در طول این سالها علاوه بر حمایت از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به طرق مختلف سعی کرده تا به هدف اصلی خود یعنی تضعیف نظام دست یابد.

منبع: ایسنا