جب بوش از نام خانوادگیش فرار می‌کند
جب بوش ضمن اعلام نامزدی برای شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری تمرکز اولیه تبیلغات انتخاباتی خود را بر امور داخلی گذاشته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ؛ جب بوش فرماندار سابق ایالت فلوریدا در آمریکا رسماً نامزدی خود را برای شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آینده از حزب جمهوری خواه اعلام کرد.

جب بوش 62 ساله فرزند جرج بوش و برادر جرج دبلیو بوش روسای جمهور اسبق آمریکا هستند.

لقمان احمد خبرنگار این شبکه در میامی گفت: جب برای انتخابات سال 2016 نامزد شده است. وی به جای آن که نام فامیلی خود را در برگه های تبلیغاتی بنویسد ترجیح داده است اسم کوچک یعنی «جب» را برای این کار انتخاب کند تا به رأی دهندگان آمریکائی بگوید که نامزدی برای شرکت در این انتخابات به ارتباط خانوادگی اش مربوط نیست و از میراث خانوادگی بهره نمی برد و کاملاً شخصی است.

وی در نخستین تبلیغات انتخاباتی اش متعهد شد که آمریکا را به سمت آینده ای بهتر رهبری کند.

وی گفت: نمی توان ریاست جمهوری را از یک رئیس جمهوری لیبرال به رئیس جمهور لیبرال دیگری تحویل داد. کشورما در وضعیت بدی است و سوال این است که ما باید چه کنیم. اما سوال شخص من اینست که چه باید بکنم. من تصمیم گرفته ام نامزد ریاست جمهوری آمریکا شوم.

جب بوش در نخستین تبلیغات انتخاباتی اش به صورت گسترده ای بر مسائل داخلی نظیر آموزش و رشد اقتصادی تمرکز کرد. وی به سیاست خارجی توجه زیادی نشان نداد و فقط از هدایت رویدادهای جهان به نفع آمریکا سخن گفت. درحالی که قوانین مهاجرت یکی از عوامل عمده نگرانی درایالت فلوریدا با ساکنان غالباً آمریکای لاتینی تبار محسوب می شود وی معترضان به سیاست های مهاجرتی حزب جمهوری خواه را غافلگیر کرد.

درحالی که رقبای سیاسی جب بوش سعی می کنند مواضع سیاسی وی را به میراث سیاسی خانواده اش مرتبط سازند طرفداران جب بوش این اقدام را تقبیح می کنند.
جب بوش در تبلیغات انتخاباتی اش بر دستاوردهایی که در زمان فرمانداری ایالت فلوریدا در حوزه های آموزش و اقتصاد تمرکز کرده است.
خبرنگار بی بی سی افزود: جب بوش یازدهمین نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است اما از آنجا که توانسته کمک های مالی قابل توجهی جمع آوری کند با قدرت وارد این میدان شده است. شاید این امر در ماههای آینده موجب برتری او بر دیگر نامزدهای حزب جمهوری خواه شود.

5252