فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا اعلام کرد کشورش احتمالا جنگنده های اف-22 را در اروپا مستقر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: 'دبورا لی جیمز' فرمانده نیروی هوایی ارتش امریکا اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا قصد دارد شمار قوای دوره ای خود در اروپا در بحبوحه تنش ها با روسیه است و احتمالا جنگنده های اف-22 را در اروپا مستقر خواهد کرد.

این مقام امریکایی خاطر نشان کرد: این ابتدای راه است. قوای ما بیشتر خواهد شد. شما شاهد قوای بیشتری از آمریکا خواهید بود. بزرگترین تهدید در ذهن من مسائل مربوط به روسیه و اقدامات این کشور است.

این اظهارنظر در حالی مطرح شده است که ارتش آمریکا در راستای افزایش شمار گشت زنی های خود در منطقه بالتیک به بهانه مقابله با اقدامات روسیه گام برداشته است. همچنین گزارش هایی مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال استقرار تجهیزات سنگین نظامی در شرق اروپا و حوزه بالتیک بوده، مخابره شده است تا قوای خود را در اروپا تقویت کند.

بر اساس این گزارش، از زمان تشدید بحران اوکراین، کشورهای شرق اروپا از آمریکا و ناتو خواسته اند که اقدامات لازم برای تامین امنیت این کشورها را با حضور نظامی در شرق اروپا انجام دهند. آمریکا و ناتو نیز اعلام کرده اند که از هم پیمانانشان در شرق اروپا در برابر هرگونه تهدید حفاظت می کنند. روسیه بارها اعلام کرده به دنبال تقابل با هیچ کشوری نیست .

5252