ملک سلمان بن عبد العزیز، بیانیه ای به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

ماه مبارک رمضان که خداوند آن را ماه خیر و برکت قرار داد، آغاز شد تا ما را غرق در رحمت و مغفرت کند، از آتش جهنم برهاند و در جان های ما معانی همدردی و دل رحمی را زنده کند. ما همچون رسول خدا که درود خاوند بر او باد با بشارت و سرور از این ماه کریم استقبال می کنیم، چرا که او یاران خود را به فرا رسیدن این ماه بشارت می داد و به آن ها تبریک می گفت.

این ماه کریم درس های بزرگی به ما می آموزد که با چشم آن ها را می بینیم با بصیرت احساس می کنیم.

برادران مسلمانم:

ماه رمضان ماه استراحت و آسودگی نیست، این ماه آکنده از فضیلت ها است که باید توان را برای انجام اعمال خیر از روزه گرفته تا کارهای خیرخواهانه بسیج کرد. از جمله آن ها عمل انسان مسلمان به واجباتش به طور کامل و حسن رفتار با کسانی است که به او مراجعه می کنند یا با آن ها تعامل می کند.

دین ما دین محبت، مهربانی و تسامح است و پیامش رحمتی برای جهانیان نازل شد. راه دین ما راه خیر، صلاح و سازندگی و روش آن میانه روی، گفت وگو و الفت است، گردهم می آورد و تفرقه ایجاد نمی کند و خشونت و تروریسم را محکوم می کند.

این ماه کریم با معانی بلندش جان های ما را بر می انگیزد تا به این الگوها، ارزش ها و اهداف والا پایبند باشیم.

بر این پایه، پادشاهی عربی سعودی که شرف خدمتگذاری به حرمین شریفین و زائرانشان را دارد، همواره وظیفه خود را در دفاع از این دین و تلاش برای خدمت به منافع عامه مسلمانان، درک می کند.

از این رو پادشاهی عربی سعودی از زمان تاسیسش توسط ملک عبد العزیز بن عبد رحمن آل سعود -که رحمت خداوند بر او باد- مسئولیت نشر میانه روی در دین، ایستادگی در کنار مظلومان ستمدیده و یاری رساندن به آسیب دیدگان در سرتاسر زمین را بر عهده گرفت از آن جهت که به پیوند برادری و انسانیت ایمان دارد و جز رضایت خداوند را از آن خواستار نیست.

برادران و خواهران:
به حول و قوه الهی ما به مسیر خود در دور کردن کشور و شهروندانمان از فتنه ها، نا آرامی ها و تنش های فرقه ای ادامه می دهیم و بر مخالفت قاطع خود با دسته بندی های مذهبی و فرقه ای تاکید می کنیم چرا که خطرهای آن را بر همبستگی ملی در کشورمان درک می کنیم. همچنین بر اعتماد بی حد و مرز خود به شهروند سعودی تاکید می کنیم و در برابر مقصران در برابر آن کوتاه نخواهیم آمد از این رو هر کس در صدد ضربه زدن به امنیت و ارزش های دینی و ملی ما باشد، مجازات خواهد شد.

خداوند را سپاس می گوییم که این ماه کریم را فرا رساند و از او می خواهیم تا در روزه داری و عمل به واجبات یاری مان رساند و کشور ما و جهان اسلام را از همه شر ها و فتنه ها مصون دارد که او شنونده و اجابت کننده است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

5252