سازمان ملل متحد و اوباما روز پنجشنبه از دعوت پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان برای مبارزه با افزایش دمای زمین استقبال کردند.

برنامه سازمان ملل متحد برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی از دعوت پاپ فرانسیس جهت اقدام برای نجات کره زمین استقبال کرد.
پاپ فرانسیس در بخشنامه ای درباره تغییرات آب و هوایی از خود خواهی کشورهای ثروتمند انتقاد و از نجات کره زمین که تغییرات آب و هوایی ناشی از افزایش دما و مصرف گرایی ثروتمندان آن را به نابودی تهدید می کند، دفاع کرد.
پاپ همچنین مسئولیت پذیری کشورهای ثروتمند را که مشکل افزایش دمای زمین را به وجود آورده اند و کمک به کشورهای فقیر و آسیب پذیر را که قربانی تغییرات آب و هوایی هستند، خواستار شد.
اکیم اشتاینر، مدیر برنامه سازمان ملل برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در بیانیه ای اعلام کرد « این بخشنامه زنگ خطری را به صدا درآورده است که نه تنها در میان کاتولیک ها بلکه در میان همه ساکنان زمین طنین انداز شده است. علم و دین درباره یک نکته توافق دارند و آن نکته این است که اکنون باید عمل کرد ».
این بیانیه افزود « ما نیز مثل پاپ معتقدیم پاسخ ما به وخامت اوضاع محیط زیست و تغییرات آب و هوایی نباید صرفا علمی، فنی یا اقتصادی باشد، بلکه باید مبتنی بر الزامات اخلاقی نیز باشد ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز با توصیف دعوت پاپ برای مبارزه با افزایش دمای زمین به عنوان «پیغامی شفاف و قوی»، از آن استقبال کرد.
رئیس جمهور آمریکا افزود « من تصمیم پاپ را برای دعوت به اقدام به منظور مبارزه با تغییرات آب و هوایی به نحوی شفاف و قوی، با همه اقتدار اخلاقی که موضع وی به او اعطا می کند، تحسین می کنم ».

4949