دیدار پسر ملک سلمان با پوتین

    دیدار پسر ملک سلمان با پوتین

  • دیدار پسر ملک سلمان با پوتین

  • دیدار پسر ملک سلمان با پوتین

  • دیدار پسر ملک سلمان با پوتین

  • دیدار پسر ملک سلمان با پوتین

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ابنا، «محمد بن سلمان»، پسر پادشاه عربستان که مدتی است لباس وزیر دفاع و جانشین ولیعهد سعودی را به تن کرده در سفر به روسیه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور این کشور در شهر سن‌پترزبورگ دیدار و با وی درخصوص تحکیم روابط میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرد.پوتین و محمد بن سلمان در حاشیه یک همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ بر تصمیم خود برای تحکیم و تقویت همکاری دو جانبه تاکید کردند.

رئیس جمهور روسیه در این دیدار خواهان سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به مسکو شد و تاکید کرد که روسیه خواهان حفظ روابط با عربستان است.

محمد بن سلمان نیز بر تلاش ریاض برای تقویت روابط با روسیه در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: ریاض به اهمیت و جایگاه روسیه در جهان توجه دارد.

پوتین و محمد بن سلمان در حاشیه این همایش توافق‌نامه‌های همکاری نظامی و توافق‌نامه‌هایی را در زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای امضا کردند.

«ویچسلاو ماتوزوف» دیپلمات سابق روس و کارشناس روابط بین الملل از مسکو درباره سفر محمد بن سلمان بن عبدالعزیز به روسیه و دیدار وی با پوتین گفت: همانطور که رسانه‌های بین المللی اشاره کرده‌اند این یک سفر تاریخی به شمار می‌رود چرا که در روابط بین عربستان سعودی و روسیه در دهه‌های اخیر چنین سفری در این سطح به روسیه صورت نگرفته است و همانطور که دیدیم این دیدار در فضایی دوستانه برگزار شد و جانشین ولیعهد موافقت ملک سلمان را با سفر به روسیه در پاییز آینده اعلام کرد.

ماتوزوف در پاسخ به اینکه این دیدار همزمان با مذاکرات نهایی برای دستیابی به توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی برگزار می‌شود‌، این دیدار چه تاثیری بر این مذاکرات خواهد داشت، گفت: معتقدم این دیدار هیچ تاثیری بر مذاکرات نهایی مسأله هسته‌ای ایران نخواهد داشت، چرا که موضع روسیه درباره مسأله هسته ای ایران از آغاز این مذاکرات کاملا روشن بوده است و ما از امضای این توافق حمایت می‌کنیم با نظارتی که از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی که حق نظارت بر همه تاسیسات هسته‌ای را دارد ، صورت خواهد گرفت نه نظارت غرب یا آمریکا. بنابراین هرگونه دخالت کشورهای دیگر در این نظارت نتیجه اهداف سیاسی است که آنها به دنبال آن هستند.

5252