محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد:هیات انصارالله و دیگر طرف های یمنی شرکت کننده در مذاکرات ژنو از مسیر عمان به صنعا باز می گردند.

به گزارش پایگاه خبری یمن 24، عبدالسلام در یک گفت وگوی مطبوعاتی گفت: به منظور جلوگیری از مانع تراشی و تاخیر در پرواز همانطور که در مسیر رفتن به ژنو پیش آمد، مشورت ها برای هماهنگی درباره بازگشت اعضای هیات مذکور به صنعا همچنان ادامه دارد .

وی ادامه داد: مقرر شد که اعضای هیات مذکور به جای مسیر جیبوتی، از مسیر مسقط پایتخت عمان به صنعا بازگردند.

نمایندگان هیات صنعا در مسیر رفتن به ژنو و در پی کارشکنی های عربستان، مجبور به اقامت 24 ساعته در جیبوتی شدند و یک روز کامل از مذاکرات عقب ماندند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.

49310