همسران سه زن انگلیسی که اخیرا همراه 9 فرزند خود به تروریست های داعش در سوریه ملحق شده اند گفتند که پلیس انگلیس نقش اساسی در پیوستن این سه زن به داعش داشته و آنان را تشویق به ترک انگلیس کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه انگلیسی "دیلی میل" نوشت همسران این سه زن توسط پلیس انگلیس تشویق شده اند که با یکی از نزدیکان خود که قبلا به داعش پیوسته بود تماس بگیرند که همین موضوع باعث فریب خوردن و رفتن آنها به سوریه شد.
وکلای مدافع همسران این سه زن در نامه به وزارت خارجه و کشور انگلیس درباره اقدام پلیس به تشویق زنان موکلان خود برای تماس با کسی که همراه با داعش می جنگد ابراز نگرانی کردند.
در این نامه آمده است، ظاهرا پلیس انگلیس پیامدهای این نوع ارتباط میان اعضای یک خانواده با تروریست ها را دست کم گرفته بود.
خدیجه، زهرا و صغری سه خواهر تبعه انگلیس 28 مه گذشته به بهانه زیارت اماکن مقدس در عربستان انگلیس را ترک کردند اما سر از سوریه در آوردند و همراه با 9 فرزند خود به داعش پیوستند.
انگلیس از جمله کشورهایی است که بیشترین تعداد تروریست خارجی را به سوریه فرستاده و بر اساس اعتراف اخیر پلیس انگلیس بیش از 700 انگلیسی برای پیوستن به تروریست ها وارد سوریه شده اند. این در حالی است که بر اساس گزارش های رسانه ای و اطلاعاتی، این تعداد بسیار بیشتر از این رقم است.

4949