دست‌های پشت پرده، نذر پادشاه عربستان را به فاجعه تبدیل کرد؟؟؟
پادشاه عربستان به دنبال فاجعه منا و بی‌کفایتی نیروهای کشورش در برگزاری مناسب مراسم حج تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد "دست‌های پشت پرده" با جهان عرب و اسلام بازی کند.

پادشاه عربستان: خودمان را نذر زائران کرده‌ایم!

پادشاه عربستان به دنبال فاجعه منا و بی‌کفایتی نیروهای کشورش در برگزاری مناسب مراسم حج گفت: اسلام دین برادری، صلح، رحمت، عدالت و احسان است و ما از پیامبر (ص) آموخته‌ایم که بهترین مردم کسی است که دست، زبان و تمامی اعضای بدنش را برای نیکی به مردم به کار می‌گیرد. ما خود و امکاناتمان را برای استقبال از زائران کعبه و تامین امنیت آن‌ها نذر کرده‌ایم!

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد؛ ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در نشست سالانه با رهبران کشورهای اسلامی و روسای هیات‌ها و دفاتر امور حجاج در کاخ منا گفت: ما با توجه به مسئولیت عربی و اسلامی که داریم و نقشی که عربستان در منطقه و جهان دارد بر وحدت جهان عرب و اسلام و عدم اجازه دادن به دست‌های پشت پرده برای بازی کردن با آن تاکید می‌کنیم و با برادران خود در حمایت از تلاش‌های عربی و اسلامی برای حفظ ثبات و صلح همکاری می‌کنیم.

وی افزود: اسلام دین برادری، صلح، رحمت، عدالت و احسان است و ما از پیامبر (ص) آموخته‌ایم که بهترین مردم کسی است که دست، زبان و تمامی اعضای بدنش را برای نیکی به مردم به کار می‌گیرد. ما خود و امکاناتمان را برای استقبال از زائران کعبه و تامین امنیت آن‌ها نذر کرده‌ایم!

در فاجعه منا ده‌ها تن جان باختند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. بیشتر مسئولان بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی عربستان را دلیل این حادثه می‌دانند و تاکید دارند که عربستان توانایی اداره امور مربوط به مراسم حج را ندارد.

منبع: ایسنا