خلاقیت داعش در حمله تروریستی فرانسه
گفته می‌شود این تروریست‌ها از طریق پلی‌استیشن ۴ با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. اگر از نگاه تروریست‌ها به قضیه نگاه کنیم این فرضیه منطقی به نظر می‌رسد چرا که ارتباط از طریق پلی‌استیشن ۴ ضریب امنیتی بالایی دارد و نامحسوس‌تر است.

پلی‌استیشن 4 برای حملات تروریستی

محمد کاملاندر: در حملات تروریستی روز جمعه پاریس ۱۲۹ نفر به خاک و خون کشیده‌ شدند به غیر از این تعداد کشته، بیشتر از ۳۰۰ نفر نیز زخمی ‌شدند که حال ۹۹ تن آنها وخیم گزارش شده است، گفته می‌شود که تروریست‌ها برای برنامه‌ریزی این حمله تروریستی ارتباطات خود را از طریق پلی‌استیشن ۴ برقرار کرده‌اند.

تروریست‌های حملات پاریس احتمالا از پلی‌استیشن 4 برای ارتباط با یکدیگر استفاده کرده‌اند

وسعت این حمله تروریستی به‌ اندازه‌ای است که فرانسه هنوز نتوانسته آن‌ طور که باید و شاید به خود بیاد؛ اما باز هم مسئولین امنیتی این کشور سخت در تلاشند تا قطعات گمشده پازل چگونگی انجام این حمله خونبار را کنار یکدیگر بچینند. گروه داعش مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفته است؛ اما چگونگی ورود ۸ مرد مسلح با جلیقه‌های انتحاری به فرانسه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

همان‌گونه که اشاره شد گفته می‌شود این تروریست‌ها از طریق پلی‌استیشن ۴ با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. اگر از نگاه تروریست‌ها به قضیه نگاه کنیم این فرضیه منطقی به نظر می‌رسد چرا که ارتباط از طریق پلی‌استیشن ۴ ضریب امنیتی بالایی دارد و نامحسوس‌تر است. مقامات امنیتی در کشورهای مختلف سال‌های سال است که قادر هستند، کانال‌های ارتباطی معمولی نظیر تلفن، موبایل، ایمیل و گشت و گذار کاربران در اینترنت را زیر نظر بگیرند؛ اما تماس‌های پلی‌استیشن ۴ آی‌پی محور است و با این حساب استراق سمع این تماس‌ها برای آژانس‌های امنیتی دشوارتر است.

گفته می‌شود مامورین امنیتی به مکانی نامشخص در بروکسل، پایتخت بلژیک، حمله‌ کرده‌اند و تاکنون یک دستگاه پلی‌استیشن ۴ در محل کشف شده است.

در حال حاضر کنسول‌های بازی از پروتکل‌های مختلفی استفاده می‌کند که این امر نیز رصد کردن تماس‌های برقرار شده از این طریق را دشوارتر می‌کند. برای نمونه می‌توان به برقراری ارتباط صوتی در بازی‌ها اشاره کرد، یکی دیگر از این راه‌ها گذاشتن پیغام در توسط گیمرها برای یکدیگر است، نوشتن پیغام بر روی دیوارِ بازی‌هایی نظیر Call of Duty نیز راهی دیگر برای برقراری ارتباط است که پیگیری آن برای مقامات امنیتی دشوارتر می‌نماید.

از طرف دیگر تروریست‌ها و خرابکاران همیشه سعی می‌کنند خود را در مکان‌هایی که افراد عادی حضور دارند پنهان کنند و با این حساب نیز استفاده از راه‌های ارتباطی که کنسول پلی‌استیشن ۴ در اختیار گیمرها قرار می‌دهد گزینه بسیار مناسبی است. به این ترتیب مقامات امنیتی نیز قادر به استراق سمع تماس‌های برقرار شده از طریق کنسول پلی‌استیشن ۴ نیستند.

با تمامی این موارد باید گفت، امیدواریم تدابیری اتخاذ شود تا فناوری همیشه در اختیار خدمت رسانی برای بشریت قرار داشته باشد و دست متجاوزین و خرابکاران از این فناوری‌های جدید کوتاه بماند.

منبع: برترین ها