اردوغان برای جنگ داخلی بین مسلمانان هشدار داد
رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر وجود دشمنی علیه جهان اسلام، گفت، جهان اسلام هدف توطئه‌ها برای تغییر شکل کشورهای اسلامی به نفع دیگران قرار گرفته است  

مادامیکه مسلمانان با یکدیگر می‌جنگند تروریسم دولتی اسرائیل سود می‌برد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم اهدای جوایز مطالعات حدیث و سیره در استانبول گفت: همانند یک قرن گذشته جهان اسلام با تلاش‌هایی برای تغییر شکل آن از طریق جنگ‌های داخلی، خونریزی‌ و ایجاد شکاف میان برادران مواجه شده است.
 
وی از مردم خواست که خود را در برابر حملاتی که هدفش فقط تخریب جامعه مسلمانان از درون است، آماده کنند. او گفت:  مادامیکه مسلمانان با یکدیگر می‌جنگند تنها کسانی که سود می‌برند گروه‌های تروریستی و تروریسم دولتی مثل اسرائیل است.
 
او در ادامه اظهاراتش بار دیگر تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مورد انتقاد قرار داد.
 
همچنین اردوغان در یک مراسم دیگر از سازمان ملل و شورای امنیت خواست که علیه تصمیم ترامپ اقدامی انجام دهند.
 
او خطاب به مسئولان سازمان ملل گفت: اگر شما نمی‌توانید کاری بکنید ما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. ترکیه از دفاع از فلسطین و قدس به دلیل اینکه اسرائیل دوست ندارد، دست نخواهد کشید. ما حامی برادران و خواهران خود در بوسنی و دیگر کشورهای اسلامی در جهان هستیم.
 
اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به وضعیت سوریه افزود: ترکیه اجازه تاسیس یک دولت تروریستی در سوریه را نخواهد داد و همچنین نظاره‌گر تقسیم عراق براساس قومیت نخواهد بود. ما اجازه نخواهیم داد که اتحادیه اروپا و ناتو و یا هیچ قدرت دیگری کشور و مردم ما را کوچک بشمارند.
 

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به بیانیه اخیر سازمان همکاری‌های اسلامی مبنی بر شناسایی قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین گفت: این سازمان براساس همکاری‌ها و تلاش‌های چند جانبه حرکت کرده و کشورهای دیگر را تشویق می‌کند که از این رویکرد حمایت کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir