پیش بینی مثبت دونالد ترامپ از مذاکره با کره شمالی
اعلام آمادگی کره شمالی برای کنارگذاشتن زرادخانه اتمی که رئیس جمهوری آمریکا نیز آن را تحولی "بسیار مثبت" در روابط با رهبر این کشور آسیایی خوانده است.

ترامپ از پیشنهاد "بسیار مثبت" کره‌شمالی برای مذاکره استقبال کرد

به نقل از شبکه خبری سی.بی.اس، این گزارش از سوی هیئت کره جنوبی که به تازگی از نخستین مذاکراتشان با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بازگشته‌اند، منتشر شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با استقبال از پیشنهاد کره‌شمالی برای انجام مذاکرات هسته‌ای آن را گامی مثبت خواند و در این باره گفت: ما باید کاری انجام دهیم. ما نباید اجازه دهیم تا این وضعیت بدتر شود.

رئیس جمهوری آمریکا در دفتر کار خود به همراه نخست وزیر سوئد خوش‌بینی محتاطانه خودش را بابت رویکرد کره شمالی به منظور تمایل برای انجام مذاکرات ابراز کرد و در پاسخ به سوالات خبرنگاری درباره کاهش تنش‌ها گفت: ما شاهدش هستیم. آنها به نظر به صورت مثبتی گام برمی‌دارند. فکر می‌کنم که صحبت‌ها از سوی کره شمالی و کره جنوبی بسیار مثبت بوده است. این مساله خیلی خوبی برای جهان است. من می‌خواهم خوش‌بین باشم. به نظرم ما مذاکره‌ای بسیار خوب خواهیم داشت. باید ببینیم چه پیش خواهد آمد.

رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار تاریخی با کیم جونگ اون را منتفی ندانست و گفت: راهی بسیار طولانی را با کره شمالی پیموده‌ایم. باید کاری انجام شود.

وی پیشنهاد مذاکره کره شمالی را صادقانه خواند و افزود: به زودی خواهیم فهمید که ماهیت این پیشنهاد چیست.

ترامپ در عین حال هشدار داد که اگر مذاکرات پیشرفتی نداشته و به شکست بینجامد، اقدام نظامی همچنان روی میز است.

دولت وی نیز گفته است، همچنان به مانورهای مشترک با کره جنوبی ادامه می‌دهد.

در پی دیدار میان مقام‌های ارشد کره جنوبی با رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ، سئول در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی تمایل خود را برای برگزاری مذاکراتی صادقانه با آمریکا درباره خلع سلاح اتمی و عادی‌سازی روابط اعلام کرده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir