روسیه: از همکاری با آمریکا استقبال می‌کنیم اما به اقداماتش پاسخ می‌دهیم
معاون وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را متهم به طرح اتهامات دروغین مکرر علیه روسیه و تلاش برای وارونه جلوه دادن اتفاقات کرد اما در عین حال از همکاری سازنده با آمریکا استقبال کرد.

همکاری روس ها با آمریکا در کنار پاسخی قاطع به اقدامات اخیر این کشور

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفت که واشنگتن بار دیگر اتهامات دروغین را علیه روسیه مطرح کرده و هم تهدید و هم تلاش می‌کند تا همه چیز را وارونه جلوه دهد.

ما از همکاری سازنده استقبال می‌کنیم و این همکاری‌ها را ادامه خواهیم داد اما این وضعیت فعلی نمی‌تواند بدون پاسخ قاطعی به تصمیم اخیر مقام‌های آمریکایی علیه هیات‌های دیپلماتیک ما باقی بماند.

من اظهار امیدواری می‌کنم که دست کم برخی چهره‌های مسئول‌تر در آمریکا یک آغاز جدید را در روابط با روسیه رقم بزنند و دیر یا زود کنترل وضعیت را به دست بگیرند.

ریابکوف در عین حال گفت که روسیه مذاکراتش با واشنگتن در حوزه ثبات راهبردی را کنار نخواهد گذاشت.

ما به یک چنین مذاکراتی نیاز داریم و چند روز پیش نیز روسای جمهور کشورهای ما در گفت‌وگوی تلفنی خود بر اهمیت آن تاکید کردند و ما قرار نیست چنین مذاکراتی را کنار بگذاریم و همچنان آن را ادامه خواهیم داد.

این اظهارات ریابکوف پس از آن مطرح شد که آمریکا، کانادا، نروژ، اوکراین، استرالیا و چندین کشور اروپایی در اقدامی هماهنگ تصمیم گرفتند به تلافی اقدام نسبت داده شده به روسیه در ترور سرگئی اسکریپال با ماده اعصاب در سالزبری انگلیس، دیپلمات‌های روسیه‌ای را از کشورهایشان اخراج کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir