وحشت ولیعهد عربستان از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از آمریکا خواست نیروهای خود را از سوریه خارج نکند.

بن سلمان خواستار باقی ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه شد

بن سلمان ولیعهد عربستان در گفت و گو با مجله آمریکایی تایم اظهار داشت: ما معتقدیم که نیروهایی آمریکایی، اگر نه برای درازمدت، بلکه باید دستکم در میان مدت [در سوریه] بمانند.

او مدعی شد که اگر نیروهای آمریکایی در سوریه بمانند، واشنگتن در آینده آن کشور حرفی برای گفتن خواهد داشت.

به نوشته تایم، آمریکا در «دیرالزور» در شرق سوریه پایگاه نظامی دارد. ارتش آمریکا از طریق این پایگاه علمیات هایش را با شبه نظامیان سوری هماهنگ می کند.

بن سلمان که به آمریکا سفر کرده است، خطاب به مقام های این کشور گفت: اگر نیروهایتان را از شرق سوریه خارج کنید، این پایگاه بازرسی را از دست خواهید داد. این کریدور می تواند مشکلات زیادی در منطقه ایجاد کند.

احتمال ندارد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سرنگون شود.

 بشار می ماند.

بن سلمان با تکرار گزافه گویی های خود در مورد ایران اظهار داشت: به اعتقاد من، نفع بشار در این نیست که به ایرانی ها اجازه دهد که هر کاری خواستند، انجام بدهند.

درخواست بن سلمان برای ماندن نیروهایی آمریکایی در سوریه در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت که نظامیان این کشور «به زودی از سوریه خارج خواهند شد.»

همچنین دو مقام ارشد آمریکایی روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفتند: دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از مشاورانش خواسته است که نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کنند.

حدود دو هزار نیروی نظامی آمریکایی در سوریه هستند. روز پنجشنبه در جریان انفجاری در سوریه یک نیروی آمریکایی کشته شد. نظامیان آمریکایی عمدتا با نیروهای «دموکراتیک سوریه» همکاری نظامی دارند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir