تل‌آویو توافق برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه را تکذیب کرد
یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به کانال 10 تلویزیون این رژیم گفته است: «هیچ تفاهمنامه و توافقی به دست نیامده است.»

نتانیاهو گفته تل‌آویو به حمله نظامی به مواضع ایران در سوریه ادامه خواهد داد

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی روز شنبه ادعای توافق میان تل‌آویو و مسکو برای خروج «نیروهای ایرانی» از جنوب سوریه را تکذیب کرد و گفت چنین تفاهمی به دست نیامده است.

روز گذشته «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت این کشور با تل‌آویو تفاهم کرده که نیروهای ایرانی مناطق جنوب غرب سوریه را ترک کنند. پیشتر برخی رسانه‌های عربی هم ادعاهای مشابهی را مطرح کرده بودند.

با این حال، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به کانال 10 تلویزیون این رژیم گفته است: «هیچ تفاهمنامه و توافقی به دست نیامده است.»

این مقام صهیونیست گفته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی هفته گذشته‌اش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور سوریه و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا تأکید کرده که «نیروهای ایرانی، حزب‌الله و دیگر شبه‌نظامیان متحد ایران» باید تمام سوریه، و نه فقط جنوب غرب این کشور، را ترک کنند.

به گفته وی، نتانیاهو به پوتین و پامپئو گفته تل‌آویو به اقدام نظامی و حمله به مواضع ایران در سوریه ادامه خواهد داد. این مقام صهیونیست روند گفت‌وگوها با روسیه درباره سوریه را «مثبت» ارزیابی کرده، اما گفته مسکو تاکنون صرفا «وعده‌های شفاهی» داده و هیچ توافق مکتوبی بین طرفین به دست نیامده است.

همزمان با نزدیک شدن موعد عملیات آزادسازی درعا در جنوب غرب سوریه، که فاصله کمی تا بلندهای جولان دارد، رژیم صهیونیستی فشار به واشنگتن و مسکو برای ممانعت از حضور ارتش سوریه و متحدان این کشور در این مناطق را تشدید کرده است.

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه امروز با رد ادعای حضور نیروهای ایرانی در این کشور، بار دیگر بر نقش مستشاری ایران تأکید کرد و از رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان نیروهای متجاوز نام برد.»

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com