صبر ترکیه در برابر تهدیدهای مفت آمریکا به سر رسید
«فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تهدیدات مقامات آمریکایی به اعمال تحریم علیه ترکیه اعلام کرد: تحمل ترکیه در برابر تهدیدهای مفت آمریکا به سر رسیده است. آمریکایی‌ها باید به تصمیمات و احکام صادره از سوی دادگاه ترکیه احترام بگذارند.

معاون اردوغان: صبر ترکیه در برابر تهدیدهای مفت آمریکا به سر رسیده است

«فواد اوکتای» معاون رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در مورد تهدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «اگر کشیش آندرو برونسون آزاد نشود، تحریم‌های بزرگی علیه ترکیه اعمال خواهد کرد» واکنش داد.

اوکتای در حساب توییتر خود اعلام کرد: ترکیه یک حکومت قانونمدار است و سیستم قضایی ترکیه برای همه به صورت مساوی عدالت برقرار می‌کند. تحمل ترکیه در برابر تهدیدهای مفت آمریکا به سر رسیده است. مخاطبان آمریکایی ما بایستی به تصمیمات و احکام صادره از سوی دادگاه ترکیه احترام بگذارند.

عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه نیز در یک پیام توییتری در واکنش به تهدیدهای مقامات آمریکایی در رابطه با آزادی کشیش اهل این کشور اظهار داشت: ترکیه کشوری دارای حاکمیت مستقل است که سرنوشت خویش را تعیین می‌کند. رسیدگی به پرونده برونسون نیز به مانند روندی که در هر کشور مستقل دیگری باید باشد، روند قانونی خود را طی می‌کند. دادگاه قضایی ترکیه سخن نهایی را در این باره خواهد زد.

«آندرو برونسون» کشیش آمریکایی در دسامبر سال 2016 به اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی پ.ک.ک و فتح‌الله گولن در پوشش انجام فعالیت‌های دینی دستگیر شد. دادگاه ازمیر ترکیه دو روز پیش، حکم بازداشت برونسون را با توجه به وضعیت جسمانی وی به حبس خانگی تبدیل کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com