کاندیداتوری یک زن مسلمان برای کنگره آمریکا
آماتول ودود، مادر هفت فرزند و وکیل فعال مدنی و مسلمان برای کنگره کاندیدا شده است.

چالش بزرگ برای یک زن مسلمان و سیاهپوست

آماتول ودود، مادر هفت فرزند و وکیل فعال مدنی و مسلمان برای کنگره کاندیدا شده است. ودود که ۴۴ سال دارد، با بزرگترین چالش زندگی‌اش مواجه است. او باید در ماساچوست از سفیدپوستان و جایی که کاتالیک‌ها بزرگترین گروه مذهبی هستند بخواهد که او را به عنوان نماینده زن مسلمان کنگره انتخاب کنند.

کاندیداتوری یک زن مسلمان برای کنگره آمریکا

اما برای او سیاست مهم است نه مذهب. او به دنبال نمایندگی بهتر این منطقه و ارتقای زندگی ساکنان ماساچوست غربی است که با نرخ بالای بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: من هیچ وقت درباره مذهب صحبت نمی‌کنم و نمی‌خواهم به عنوان یک نماینده مذهبی به این منطقه خدمت کنم. من اهدافی را دنبال می‌کنم و این اهداف سکولار هستند اما ایمان من نقطه قوت قلب من است.

۱۲ سال پیش نیز کیت الیسون از مینه‌سوتا به عنوان اولین مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت. اکنون اگر ودود موفق شود اولین زن مسلمان در منطقه‌اش و همچنین اولین زن آفریقایی – آمریکایی در کنگره خواهد بود.

در کمپین انتخاباتی او نزدیک به ۳۰۰ داوطلب درهای خانه‌ها را یکی پس از دیگری می‌زنند و با ساکنان محل درباره مشکلات گفت‌وگو می‌کنند.

وی با اعلام اینکه اگر پیروز شود دوباره امید خود را در این منطقه نشان می‌دهد، تاکید کرد: اینجا خانه ماست.

ایرا پرود، ۲۸ ساله که در یک کارخانه کار می‌کند، اعلام کرد: به نظر می‌رسد این کاندیدای کنگره درباره جامعه خود بسیار دغدغه دارد. این مساله بسیار خوب است.