جنجال‌سازی مغرضانه «ایونینگ استاندارد» علیه ایران
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ادعای روزنامه «ایونینگ استاندارد» درباره ارسال محموله قطعات موشکی از فرودگاه هیترو به مقصد ایران را شدیداً تکذیب کرد

ارسال قطعات موشکی از لندن به ایران تکذیب شد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ادعای روزنامه «ایونینگ استاندارد» درباره ارسال محموله قطعات موشکی از فرودگاه هیترو به مقصد ایران را شدیداً تکذیب کرد و آن را یک گزارش بی‌پایه و اساس و جنجال‌سازی رسانه‌ای مغرضانه خواند.

درنامه سفارت ایران به سردبیر روزنامه یادشده، بااشاره به اینکه ادعای مذکورساختگی و دست‌کاری خبری می‌باشد درخواست شده آن روزنامه از تکرار ادعاهای کلیشه‌ای و دروغ، که هدف آن‌ها توسعه ایران ستیزی است، اجتناب نماید.

ایونینگ استاندارد پنج روز پیش درگزارشی به نقل ازنیروهای مرزی انگلیس مدعی شدکه دربازرسی از یک محموله در فرودگاه هیترو لندن، قطعه‌ای پیداکرده‌اند که قرار بوده به ایران ارسال شود و می‌توانسته در برنامه موشکی مورداستفاده قرار گیرد.

به نوشته ادعایی این روزنامه انگلیسی،دربازرسی از محموله یادشده، دو حلقه لاستیکی(واشر)که یکی ازکاربردهای آن استفاده دربرنامه موشکی است، کشف‌شده است. ایونینگ استاندارد مدعی شد، این تصور وجود دارد که قرار بوده این حلقه‌ها برای پالایشگاه‌هایی در ایران ارسال شوند. نیروهای مرزی فرودگاه با این ادعا که ممکن است این حلقه‌ها برای استفاده در برنامه موشکی به کار روند، از انتقال آن‌ها جلوگیری کرده‌اند.

در صنایع نفتی، این حلقه‌های لاستیکی برای استفاده میان دو لوله به‌منظور جلوگیری از نشست و بستن لوله‌ها به هم استفاده می‌شوند.بر اساس تحریم‌های انگلیس و دیگر کشورها، ارسال، صادرات یا فروش کالاها یا فناوری‌هایی به ایران که کاربرد دوگانه داشته و بتوانند در برنامه موشکی هم به کار گرفته شوند، ممنوع است.

درنامه سفارت ایران به ایونینگ استاندارد آمده است که حقوق قانونی ایران برای پیگیری موضوع از کانال‌های مناسب و استفاده از ابزارهای حقوقی برای جبران خسارت وارده به چهره ایران محفوظ می‌ماند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir