ایران جنایت‌های وحشتناکی را علیه مردم خودش مرتکب می‌شود
وزیر خارجه آمریکا روز جمعه از تشکیل گروه موسوم به «گروه اقدام ایران» در این وزارتخانه دفاع کرد

پامپئو: باید به همکاری‌ها با شریکانمان علیه ایران سرعت ببخشیم

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه از تشکیل گروه موسوم به «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه این کشور دفاع کرده است.

او در یک مصاحبه ایمیلی با روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره این اقدام گفته است: «ایران، تهدیدی علیه آمریکا و متحدان ما به شمار می‌رود زیرا به تروریسم، بی‌ثباتی و اشاعه تسلیحاتی در خاورمیانه (غرب آسیا)، اروپا و فراسوی آن دامن می‌زند و جنایت‌های وحشتناکی را علیه مردم خودش مرتکب می‌شود.»

در حالی که کارشناسان در آمریکا اذعان کرده‌اند دولت این کشور به ریاست «دونالد ترامپ» علی‌رغم تشدید لفاظی‌ها و اقدامات ضد ایرانی هنوز راهبردی در قبال تهران تدوین نکرده، پامپئو این موضوع را رد کرده است.

او در این مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفت: «ما در حال حاضر در وزارت خارجه آمریکا استراتژی مناسب و تیمی درجه یک که روی ایران تمرکز دارند را داریم.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بار دیگر خواستار همکاری با متحدان این کشور برای تشدید فشارها علیه ایران شد. او گفت: «لازم است ما به دیپلماسی و هماهنگی‌هایمان با شریکان خود در سراسر جهان سرعت ببخشیم.»

پامپئو روز پنجشنبه ۲۵ مرداد، تنها چند روز قبل از سالروز کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در یک کنفرانس خبری تشکیل گروهی به نام «گروه اقدام ایران» را اعلام کرد. 

تشکیل این گروه بخشی از اقدامات ضد ایرانی دولت ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید به شمار می‌رود.

ترامپ، ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج و تمایلی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روز امضا کرد.

وی ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی دستور اجرای اولین بسته از تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. این تصمیم با مخالفت‌های زیادی رو به رو شده و  اتحادیه اروپا، انگلیس، آلمان، فرانسه، عراق، سوریه و ... علیه آن موضع‌گیری کرده‌اند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

ترامپ همچنین کارگروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است.  شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرزهای ایران در رأس برنامه‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار دارد.