لاوروف: کشورهایی که بدون موافقت دمشق در سوریه اند باید این کشور را ترک کنند
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد کشورهایی که بدون موافقت دمشق در خاک سوریه حضور دارند باید این کشور را ترک کنند و یک مقام آگاه در مسکو نیز یادآور شد، این آمریکاست که در عراق و افغانستان گیر افتاده است

حل بحران سوریه از سوی آمریکا به شرط خروج ایران از این کشور

به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در تفسیر سخنان "جان بولتون" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی تاکید کرد،  نیروهای خارجی که بدون دعوت از سوی مقامات دمشق در خاک سوریه حضور دارند، باید این کشور را ترک کنند.

جان بولتون که امروز با "نیکولای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه در  ژنو دیدار می‌کند روز گذشته گفت، آمریکا حاضر است با مسکو ابعاد مختلف حل و فصل بحران در سوریه را بررسی کند، ولی به این شرط که نظامیان ایرانی از خاک سوریه خارج شوند. مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ همچنین مدعی شد که روسیه بعد از اتمام عملیات نظامی، در سوریه گیر افتاده و اکنون برای بازسازی این کشور به کشورهای اروپایی متوسل شده است.

لاوروف در واکنش به این سخنان جان بولتون گفت: «در واقع تمامی نیروهای  خارجی که بدون موافقت دولت سوریه در خاک این کشور مستقر هستند، باید از سوریه خارج شوند.»

یک مقام بلندپایه در مسکو که نامش فاش نشده نیز در واکنش به این اظهارات، به این خبرگزاری یادآور شد، این روسیه نیست که در سوریه گیر افتاده، بلکه ایالات متحده در عراق و افغانستان گیر افتاده است.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در عراق و افغانستان گفت: «باید به مشاور امنیت ملی آمریکا گوشزد کنم، اگر کسی در جایی گیر افتاده باشد، این دقیقا کشوری است که بعد از سالها حضور نظامی، هنوز نتوانسته امنیت عراق و افغانستان را تامین کند.»

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com