برنامه بن سلمان برای انتقال جنگ از یمن به لبنان
یک روزنامه لبنانی از نشست محرمانه ولیعهد عربستان سعودی و دستیارانش خبر داده که طی آن موضوع انتقال جنگ از یمن به لبنان بررسی شده است

بن‌سلمان خواستار انتقال جنگ از یمن به لبنان شده است

روزنامه لبنانی الاخبار، امروز- دوشنبه- یک گزارش دیپلماتیک محرمانه، که به دست گروه‌های لبنانی ذی‌نفوذ رسیده است را منتشر کرد.

این گزارش محرمانه، درباره نشستی است که در ریاض به ریاست «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی و با حضور شماری از مقام‌های ارشد از جمله «عادل الجبیر» وزیر خارجه، «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی و یکی از دستیاران ویژه ولیعهد سعودی تشکیل شد.

در این گزارش به تاریخ جلسه اشاره نشده است ولی گفته شده که در نشست مذکور «درباره نتایج سیاسی و نظامی آزادسازی مناطق جنوب سوریه توسط ارتش این کشور و هم‌پیمانانش از جمله روسیه» بحث و بررسی شده است.

یکی دیگر از دستور کارهای نشست مذکور، بررسی «نتایج درگیری‌های اخیر در یمن و تاثیر و پیامدهای منفی آن بر موقعیت عربستان سعودی در کشورهای عربی و اسلامی و چگونگی جبران آن برای ایجاد موازنه جدیدی با ایران در منطقه» بود.

در این گزارش محرمانه آمده است: «دستیاران بن‌سلمان خواستار انتقال جنگ از یمن به داخل لبنان شدند».

به نوشته الاخبار، پس از افزایش فشارهای اقتصادی علیه ایران و حزب‌الله لبنان برای خروج از سوریه، انتقال جنگ از یمن به لبنان برای سعودی‌ها نتیجه‌بخش است.

الاخبار در ادامه افزود پس از نشست محرمانه بن‌سلمان و دستیارانش، «حمله» رسانه‌ای در عربستان علیه لبنان آغاز شد که مهمترین آن مطلبی در روزنامه «عکاظ» با عنوان «لبنان... صبر حدی دارد» به قلم «خالد السلیمان» بود. این نویسنده از نزدیکان به دفتر ولیعهد است.

نویسنده در این مقاله نوشته است: «لبنان نمی‌تواند به تناقضات خود ادامه دهد. از یک سو، دولت در این کشور مواضعی بی‌فایده به ما تحویل می‌دهد و از سوی دیگر برخی از احزاب سیاسی آن به دشمنی با ما مبادرت کرده‌اند. بنابراین چیزی ما را مجبور نمی‌کند که این وضعیت گسست سیاسی لبنان را تحمل کنیم».

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir