یک هواپیمای نظامی روسیه با 14 سرنشین در حملات به لاذقیه مفقود شد
 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور با ۱۴ سرنشین، حین حملات موشکی به لاذقیه از صفحه رادار محو شد

مفقود شدن یک هواپیمای نظامی روسیه با ۱۴ سرنشین هنگام حملات موشکی به لاذقیه

به نقل از روسیاالیوم، یک هواپیمای نظامی روسیه از نوع «ایلوشین-۲۰» در نزدیکی استان لاذقیه سوریه ناپدید شده‌ است.

بنا بر گزارش‌ها این هواپیما ۱۴ سرنشین داشت و در شرق دریای مدیترانه ناپدید شده‌است.

برخی منابع خبری احتمال می‌دهند ایلوشین-۲۰ هدف موشک‌ یا موشک‌های پدافند هوایی سوریه قرار گرفته باشد.

 یک مقام وزارت دفاع روسیه تأیید کرده است که هواپیمای نظامی از صفحه رادار ناپدید شده و این واقعه تقریبا در همان زمانی رخ داده که گزارش شد جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش اسرائیل مشغول انجام حملاتی در لاذقیه بودند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شب گذشته اعلام کرده بود که انفجارهای شدیدی در استان لاذقیه شنیده شده‌است و گزارش شد که این انفجارها ناشی از حملاتی به یک یا چند مرکز یا موسسه دولتی‌ بود.

طبق این گزارش، پدافند هوایی سوریه «به حملات موشکی که از سمت دریا به شهر لاذقیه صورت گرفت پاسخ داد و شماری از آنها را رهگیری کرد».

یک مقام وزارت دفاع روسیه دیگر روسیه به خبرگزاری «تاس» گفته است ارتش این کشور کشور در حال حاضر مشغول انجام عملیات جست‌وجوی هواپیمای ناپدید شده است.

یک مقام دولتی آمریکا نیز به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته ظاهرا پدافند هوایی سوریه، ناخواسته، هواپیمای روسیه را هدف قرار داده‌ است. یک مقام دیگر دولت آمریکا نیز به سی‌ان‌ان گفته واقعه ظاهرا در جریان حملات اسرائیل به مراکزی در سوریه، رخ داده‌است.

اسرائیل هنوز واکشنی به هیچ از گزارش‌ها و اظهارات مطرح‌شده، نشان نداده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir