خلیل‌زاد: گفتگوهای بین‌الافغانی به میزبانی آلمان و قطر هفته آینده برگزار می‌شود
زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید که گفتگوهای بین‌الافغانی به میزبانی آلمان و قطر در هفته آینده برگزار خواهد شد

خلیل‌زاد در توییتر خود نوشته:" می‌خواهم از توافق آلمان و قطر برای میزبانی از نشست بین‌الافغانی که به تاریخ 7 و 8 جولای(16 و 17 سرطان) برگزار خواهد شد تشکری کنم. این نشست یک عنصر مهم چارچوب صلح است."

قرار است این گفتگوی بین‌الافغانی به روز‌های یکشنبه و دوشنبه آینده در شهر دوحه قطر برگزار شود.
پیش از این وزارت امور خارجه کشور نیز گفته بود که احتمال دارد که گفتگوهای بین‌الافغانی تا دو هفته دیگر آغاز شود.

این در حالی است که دور هفتم مذاکرات امریکا و طالبان از روز شنبه (8 سرطان) در قطر آغاز شد و تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.
مقام‌های ارشد امریکا و ناتو، دور هفتم مذاکرات را مهم خوانده است.

پیش از برگزاری دور هفتم مذاکرات امریکا و طالبان، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در یک سفر غیرمنتظره وارد کابل شد و با رهبران حکومت وحدت ملی، شماری از سیاسیون افغان دیدار کرد.

وزیر خارجه امریکا در جریان سفرش به کابل اظهار داشت که امریکا امیدوار است تا دو ماه دیگر به یک توافق صلح با گروه طالبان دست یابد.
این در حالی است که با آغاز دور هفتم مذاکرات امریکا و طالبان، گروه طالبان حملات خود را در بخش‌های از کشور افزایش داده است.

روز گذشته، شهر کابل شاهد یک حمله تروریستی که مسوولیت آن را گروه طالبان به عهده گرفت. در این حمله دستکم شش نفر کشته و نزدیک به 90 تن دیگر به شمول ده‌ها دانش‌آموز مکتب زخمی شدند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: parstoday.com