جانشین ابوبکر البغدادی تعیین شد
عبدالله قرداش، معروف به حاجی عبدالله العفری در ماه اوت به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی انتخاب شده بود

عبدالله قرداش جانشین ابوبکر البغدادی تعیین شد

نشریه نیوزویک در گزارشی مدعی شد عملیات نیرو‌های آمریکایی در روز‌های شنبه و یک شنبه منجر به کشته شدن ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه تروریستی شد، اما این گروه از قبل عبدالله قرداش را به عنوان جانشین برای بعد از مرگ ابوبکر بغدادی منصوب کرده بود.

نیوزویک نوشت عبدالله قرداش، معروف به حاجی عبدالله العفری در ماه اوت به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی انتخاب شده بود و کفته می‌شود که خود ابوبکر بغدادی این موضوع را پیشنهاد است.

گروه کرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق نیز اعلام کرد ابوالحسن المهاجر، سخنگوی داعش در عملیات مشترک نیرو‌های سوریه دمکراتیک و آمریکا در سوریه کشته شد.

98080607.jpg

عبدالله قرداش پست‌های زیادی در طول ۵ سال گذشته در داعش برعهده داشته است، تا این‌که به یکی از مهمترین معاونان نظامی ابوبکر بغدادی تبدیل شده بود.

نشریه نیوزویک روز گذشته به نقل از یک مقام نظامی آمریکا مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفته و به هلاکت رسیده است.

سی‌ان‌ان نیز به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تعیین مکان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش کمک کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این بدون هیچ توضیحی در پیامی توییتری نوشته بود همین الان اتفاق بزرگی رخ داد، در نشست خبری در کاخ سفید گفت: «شب گذشته آمریکا فرمانده بزرگترین شبکه تروریستی جهان را کشت.»

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir