ترامپ: اگر پیروز شدم، سریعاً با ایران توافق می‌ کنم
رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه ایران خواهان پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری نیست مدعی شد که اگر پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شود، خیلی زود با ایران و کره شمالی توافق می‎کند

صحبت های ترامپ درباره توافق با ایران

به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه خود در کاخ سفید مدعی شد که اگر مجددا در انتخابات برنده شود، خیلی زود با ایران و کره شمالی توافق می‌کند.

ترامپ تصریح کرد: ایران خیلی دوست دارد که من رییس‌جمهور نشوم، اما من را این اعلام می‌کنم که اگر من برنده شوم، در زمانی بسیار سریع با ایران به توافق خواهیم رسید.

وی افزود: ایران منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری است، زیرا ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند با جو بایدن وارد توافق شوند. اگر آنها یا چینی‌ها با بایدن به توافق برسند، آمریکا را تصاحب خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: ما با کره شمالی هم به سرعت به توافق خواهیم رسید و اگر من در سال 2016 رییس‌جمهور نمی‌شدم کشور ما با کره‌شمالی وارد جنگ می‌شد.

ترامپ در واکنش به گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره قصد چین، ایران و روسیه برای تاثیرگذاری روی انتخابات آمریکا گفت که چین و روسیه نمی خواهند وی رییس‌جمهور شود.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: پیروزی من در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، آخرین چیزی است که آن را روسیه می‌خواهد؛ زیرا هیچ‌کس با روسیه سخت‌گیرتر از من نبوده است.

وی افزود: ما حواسمان به چین، روسیه، ایران، کره شمالی یا خیلی کشورهای دیگر هست. برای آن‌ها راحت است که در انتخاباتی که به شکل پستی برگزار می‌شود، دخالت کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com