بایدن در آراء الکترال کالج پیروز شد
مجمع گزینندگان آمریکا اعلام کرد با رأی برگزینندگان ایالت کالیفرنیا به بایدن، او توانسته از حد نصاب ۲۷۰ رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند

پیروزی بایدن در آراء الکترال کالج

رسانه‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند «مجمع گزینندگان» این کشور موسوم به «الکترال کالج»، پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری را تایید کرد.

بر این اساس، جمع گزینندگان آمریکا اعلام کرد با رأی برگزینندگان ایالت کالیفرنیا به بایدن، او توانسته از حد نصاب ۲۷۰ رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند.

ایالت کالیفرنیا دارای ۵۵ رأی الکترال بود که همگی آنها با انتخاب بایدن، باعث شدند او به ۳۰۲ رأی الکترال در انتخابات ریاست‌جمهوری برسد و پیروزی‌اش تایید شود.

فقط ۴ گزیننده هنوز آراء خود را اعلام نکرده‌اند که طبق ارزیابی‌های پیشین از آراء مردمی، آنها نیز احتمالاً بایدن را انتخاب خواهند کرد.

بایدن در آراء الکترال کالج پیروز شد

از طرفی اما «دونالد ترامپ» ۲۳۲ رأی الکترال کسب کرده و در واقع به میزان آراء تعهدشده در پی رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در روز سوم نوامبر رسیده است.

بدین ترتیب افزایش آراء الکترال ترامپ از الان چندان محتمل نیست مگر اینکه یک یا تمام آن چهار برگزیننده (الکتور) نسبت به بایدن وفادار نمانند.

اصطلاح «برگزیننده‌ی بی‌وفا» به الکتوری گفته می‌شود که به نامزد پیروز (بر اساس آراء مردمی) در ایالت خود رأی ندهد.

۵۳۸ نماینده موسوم به «گزیننده‌های رئیس‌جمهور» با شرکت در جلساتی در ایالت‌های خود رأیشان را بر اساس نتایج آرای مردمی به یکی از دو نامزد انتخابات دادند. آرای الکترال روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ طی جلسه‌ای در کنگره با حضور اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان شمارش خواهد شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com