بحران دستمال توالت در جهان به خاطر بسته شدن کانال سوئز
 یکی از بحران ها و کمبودهایی که جهان پس از بسته شدن کانال سوئز با آن روبه روست کمبود دستمال توالت است که در ادامه به علت آن پرداخته می شود

 بسته شدن کانال سوئز و بحران دستمال توالت

بزرگ‌ترین تولید کننده خمیر چوب مخصوص کاغذ سازی که ماده مورد نیاز برای تولید دستمال توالت است، هشدار داد با توجه به مسدود شدن کانال سوئز که اوضاع را بدتر کرده است، افزایش تقاضا برای کشتی‌های کانتیتری می‌تواند به تاخیر در ارسال و تحویل به تولیدکنندگان شود.

شرکت «سوزانو سا» مستقر در برزیل که یک سوم خمیر چوب مخصوص کاغذسازی در جهان را تولید می‌کند، اعلام کرد تامین کشتی‌های کانتینری برای حمل و انتقال محصولات دشوارتر می‌شود.

والتر شالکا به بلومبرگ گفت: اگر این وضعیت، بدتر شود، کمبود دستمال توالت در سراسر جهان اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: این شرکت مجبور شده است تا محموله‌هایی که در ابتدا برای تحویل مارس تا آوریل برنامه ریزی شده بود را برگرداند. اگر این اختلال تجاری ادامه یابد، تولیدکنندگان احتمالا نتوانند دستمال توالت تولید کنند، مگر اینکه ذخیره کافی مواد اولیه داشته باشند.

این امر در نهایت مجددا به کمبود این محصول در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها منجر خواهد شد؛ نظیر اتفاقی که بهار گذشته در آمریکا رخ داد و سبب شد تا مردم به علت نگرانی در مورد تامین مایحتاج خانگی با ورود به محدودیت‌های قرنطینگی، به ذخیره این محصولات بپردازند. پس از آن، دستمال توالت، به سمبل هفته های اولیه شیوع کرونا تبدیل شد.

تحلیلگران می‌گویند، افزایش خریدهای آنلاین و رشد صادرات چین، دلیل کمبود کشتی‌های کانتینری در جهان است.

بر اساس آمار شرکت مک آدام، هزینه های کشتی‌های کانتینری از ژانویه 2020 تا هفته گذشته سر به فلک کشیده و 250 درصد افزایش داشته است و اکنون نیز در حال افزایش است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: fasrsnews.ir