کره جنوبی: باید دارایی ایران را به سرعت بازگردانیم
نخست‌وزیر کره جنوبی به خبرنگاران همراه خود در سفر به تهران گفته که باید برای دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول چاره‌ای اندیشید و هرچه سریع‌تر این دارایی به ایران بازگردانده شود

نخست‌ وزیر کره جنوبی: باید برای دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول چاره‌ای اندیشید

نخست وزیر کره جنوبی که برای پاره‌ای مذاکرات با ایران، وارد تهران شده گفته است که باید دارایی‌های مسدود شده ایران در این کشور به سرعت آزاد شود.

به نوشته روزنامه «کره هرالد» «چونگ سای کیون» نخست وزیر کره جنوبی روز دوشنبه گفت باید به سرعت هفت میلیارد دلار پول مسدود شده ایران بازگردانده شده تا بن بست بین دو طرف حل شود.

چونگ به خبرنگاران همراه با خود گفت: «من قبلاً گفته ام که این پول، پول ایران است و باید به صاحب آن برگردانده شود. بهتر است راهی پیدا شود و سریع این مبلغ را برگردانیم.»

وی افزود: «انجام این کار به نفع کره جنوبی است و باید برای غلبه بر محدودیت‌های مختلف تلاش شود.»

نخست وزیر کره جنوبی یادآوری کرد که مقام‌های ایرانی در جلسات خود ناامیدی خود را از بن بست موجود ابراز داشته و خواستار راه حل سریع شدند. چونگ، اولین نخست وزیر کره جنوبی است که پس از 44 سال از ایران بازدید کرده است. وی همچنین گفت که آزادی تردد دریایی در منطقه باید تضمین شود.

نخست وزیر کره جنوبی خاطرنشان کرد: «تازه ترین سفر به تهران بیانگر تعهد کره جنوبی برای ایجاد روابط آینده نگرانه بین کشورهاست.»

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور مجموعا به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

مقام‌های ایران در این مدت به صراحت به کره‌ای‌ها گفته بودند که بهانه تراشی آنها برای عدم پرداخت بدهی‌شان به مردم ایران اصلا پذیرفتنی نیست؛ چرا که ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت قرار نداشته و فقط تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعمال شده و کره هم به عنوان یک دولت مستقل موظف به اجرای این تحریم‌ها نیست.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com