آلمان، خواستار انعطاف طرفین در مذاکرات وین شد
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان بدون اشاره به ضرورت پایبندی طرف‌های غربی به تعهداتشان در برجام، از «همه طرف‌ها» خواست در مذاکرات وین انعطاف نشان دهند

آلمان از «همه طرف‌ها» خواست در مذاکرات وین انعطاف نشان دهند

وزیر خارجه آلمان در آستانه ششمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در خصوص لغو تحریم های آمریکا و بازگشت احتمالی این کشور به برجام، خواستار انعطاف همه‌ طرف‌ها شد.

وزیر خارجه آلمان روز شنبه (امروز) در آستانه ششمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در خصوص لغو تحریم های آمریکا و بازگشت احتمالی این کشور به برجام، موضع برلین درباره این رایزنی‌ها را بیان کرد.

به گزارش رویترز، «هایکو ماس» از همه طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات وین خواست که از خودشان انعطاف و عملگرایی نشان دهند.

وی که چندی قبل از ایران خواسته بود به تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام سرعت ببخشد، در اظهارات تازه خود اشاره مستقیمی به آنچه نیاز است از سوی آمریکا برای به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای وین انجام شود، نکرد.

وزیر خارجه آلمان بهر ویترز گفت: «موضوع بر سر انعطاف و عملگرایی همه طرف‌های شرکت‌کننده (در مذاکرات وین) است. بازی کردن با زمان، به نفع هیچ کسی نیست».

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده ایران، به منظور از سرگیری مذاکرات برجام، امروز (شنبه) وارد وین پایتخت اتریش شد.

ششمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در خصوص لغو تحریم های آمریکا و بازگشت احتمالی این کشور به برجام، بعد از ظهر امروز با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز خواهد شد. پنجمین دور مذاکرات وین چهارم تا ۱۲ خرداد در وین برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ۱۲ خرداد و بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان این‌که پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات در وین حاصل شده، ولی بر سر برخی موضوعات کلیدی باید به توافق دست یافت، گفت: زمان آن است که آمریکا و اروپا تصمیمات دشوار خود را بگیرند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com