صحبت‌ های متفاوت جو بایدن درباره ایران
رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که درباره ایران نخست دیپلماسی در نظر گرفته می‌شود و در صورت شکست دیپلماسی،‌ گزینه‌های دیگر بررسی می‌شوند

صحبت های جو بایدن و نفتالی بنت در مورد ایران

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ابتدای دیدار با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت ما درباره روابط صحبت می‌کنیم اما تمایل داریم تا با افغانستان شروع کنم، از دست دادن تفنگدارانمان غم انگیز بود.

وی افزود: «از دست دادن یک فرزند یا یک پدر همانند این است که به یک سیاه‌چاله کشیده شوید اما ما ماموریت افغانستان را تکمیل خواهیم کرد و طی 24 ساعت گذشته 12 هزار نفر را از افغانستان خارج کرده‌ایم».

بایدن در این سخنان هیچ اشاره‌ای به بیش از 150 شهروند افغانستانی که در انفجار دیروز کشته شدند نکرد و تنها به یاد کردن از کشته شدگان آمریکایی پرداخت.

تلفات انفجار تروریسی روز گذشته در اطراف فرودگاه کابل به 170 نفر رسیده است که 13 نفر از این تعداد را نظامیان آمریکایی تشکیل می‌دهند. همچنین وزیر خارجه انگلیس نیز امروز گفت که سه نفر از قربانیان انفجار از شهروندان این کشور بوده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت که نخست وزیر اسرائیل یکی از متنوع‌ترین کابینه‌ها را رهبری می‌کند و درباره تعهدی که آمریکا درباره امنیت اسرائیل و تهدید ایران وجود دارد،‌ بحث خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: «اگر دیپلماسی در بازدارندگی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای کار نکرد، ما اقدامات دیگری خواهیم داشت».

بنت نیز در ابتدای سخنانش به ابراز همدردی با قربانیان آمریکایی انفجار روز گذشته کابل پرداخت.

وی ادامه داد: «ما به حمایت شما اطمینان داریم و اسرائیل می‌داند که ما متحدی بهتر و قابل اطمینان‌تر از آمریکا نداریم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «من با خودم روح جدیدی از حسن نیت را آورده‌ام».

بنت اضافه کرد:‌«اسرائیل برای اینکه خوب باشد باید قدرتمند باشد. ما نمی‌توانیم حتی یک لحظه هم این واقعیت را نادیده بگیریم که در یکی از سخت‌ترین مناطق جهان زندگی می‌کنیم. بسیاری از همسایگانمان می‌خواهند که ما را بکشند و این موضع دلیل آن است که ما باید از تمام دشمنانمان قدرتمندتر باشیم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «من از شنیدن این کلمات که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و در صورتی که دیپلماسی موثر نبود،‌گزینه‌های دیگر وجود دارد، خرسند هستم».

وی ادامه داد: «در حالی که ما اینجا نشسته‌ایم سانتریفیوژهای ایران در حال چرخیدن هستند که باید متوقف شوند. ما راهبردی را برای توقف ستیزه‌جویی‌های ایران در منطقه و جلوگیری دائمی از گریز هسته‌ای ایران به سوی سلاح هسته‌ای فراهم کرده‌ایم».

بنت اضافه کرد: «ما از آمریکا نمی‌خواهیم که برای ما بجنگد اما از شما بابت حمایتی که از ما انجام می‌دهیم تشکر می‌کنیم».


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: fatsnews.com