اعلام آمادگی بورل برای گسترش همکاری‌ با ایران
نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در تماس تلفنی با دکتر حسین امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وی به سمت وزیر خارجه ایران، از آمادگی اتحادیه اروپا برای گسترش همکاری‌ها با کشورمان خبر داد

بورل برای گسترش همکاری‌ با ایران اعلام آمادگی کرد

«جوزف بورل» در این تماس تلفنی، آمادگی اتحادیه اروپا برای گسترش همکاری‌ها با کشورمان را اعلام و اعزام نماینده عالی اتحادیه برای مراسم‌ تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران را نشان دهنده عزم اتحادیه در این زمینه دانست.

وی با اشاره به نقش اتحادیه به عنوان هماهنگ‌کننده برجام و گفتگوهای وین، مراتب امیدواری اتحادیه اروپا برای استقرار هر چه زودتر دولت جدید و اعلام تاریخ مورد نظر تهران برای نشست بعدی وین را مورد تاکید قرار داد.

بورل همچنین تحولات افغانستان را چالشی جدید برای منطقه و جهان دانست و بر نیاز به همکاری های جدی در زمینه مهاجران افغان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی تعهد تهران به گفتگو و تعامل سازنده در چارچوب دیپلماسی متوازن را مورد تاکید قرار داد و از مذاکرات به عنوان ابزار دیپلماسی یاد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: برای ایران مذاکره ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد و همراه با تامین حقوق و منافع مردم باشد، قابل قبول است.

امیرعبداللهیان قانون مصوب مجلس در خصوص مسائل هسته ای را برای دولت ایران لازم الاجر دانست و افزود: در هر مذاکره ای باید اقدام واقعی طرف های مقابل برجامی به تعهداتشان محرز شود.

وی راه حل افغانستان را تشکیل دولت فراگیر که بازتاب دهنده ترکیب قومی و جمعیتی این‌کشور باشد، دانست و افزود: مردم افغانستان هستند که باید خودشان برای آینده تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران میزبان بیش از سه و نیم‌ میلیون از اتباع افغانستان در ایران است اما موج جدید مهاجرین‌ افعانستانی یک موضوع جدی است که لازم است کشورهای دیگر و سازمان های بین المللی مساعدت های لازم را در این زمینه داشته باشند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir