بورل: بازگشت به برجام، گام اول است
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، بازگشت به برجام گام اول محسوب می‌شود و پس از آن باید به دیگر مسائل مربوط به ایران رسیدگی کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: بازگشت به برجام گام اول محسوب می‌شود

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه با اشاره به اینکه بازگشت به برجام «گام اول» در رسیدگی به مسائل مربوط به ایران است گفت، نمی‌توان یکجا به همه آن‌ها پرداخت.

بورل در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط»، گفت تلاش‌های فعلی برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) «گام اول» در رسیدگی به مسائلی از جمله مداخلاتی است که به ادعای وی ایران در امور داخلی دیگر کشورها انجام می‌دهد.

در ادامه، الشرق الاوسط سوالاتی درخصوص فشارهای فعلی برای بازگشت به توافق هسته‌ای و اینکه آیا اروپایی‌ها از توسعه برنامه ساخت پهپاد و موشک بالستیک توسط ایران نگران هستند، مطرح کرد. بورل در پاسخ گفت، اتحادیه اروپا درخصوص مسائل مختلفی نگرانی دارد اما نمی‌توان همه آن‌ها را یکجا حل کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود، اکنون گفت‌وگوها با محور بازگشت به توافق هسته‌ای انجام می‌شوند اما این پایان قضیه نیست زیرا مسائل دیگری نیز وجود دارند که باید مورد بحث قرار گیرند.

او در این‌باره گفت: «گام اول جلوگیری از ایرانی هسته‌ای است. بعد از آن به دیگر مسائل نیز رسیدگی می‌کنیم».

بورل در پاسخ به سوالی درباره نگرانی اروپا از وقوع درگیری در منطقه غرب آسیا در صورت تداوم مداخلات ادعایی ایران در امور دیگر کشورها گفت، دلایل زیادی برای نگرانی از خطرات موجود در منطقه وجود دارد اما اولین کار، بازگشت به برجام است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com