عربستان: اسرائیل از سرزمین‌ های عربی خارج شود
عربستان ضمن تاکید بر اینکه حقوق فلسطینیان به سرقت رفته و امیدی به تأسیس این کشور نیست از مقر سازمان ملل به شدت رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و از شورای امنیت خواست این رژیم را مجبور کند به اشغالگری پایان داده و از سرزمین‌های عربی خارج شود

عربستان از شورای امنیت خواست اسرائیل از سرزمین‌ های عربی خارج شود

به نقل از خبرگزاری واس، عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در نشست کمیته اقتصادی و مالی که به منظور بررسی پیامدهای اقتصادی و اجتماعی رژیم صهیونیستی بر معیشت ملت فلسطین در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و ساکنان عرب در جولان سوریه تأکید کرد که حق توسعه، حق تعیین سرنوشت و حق زندگی از اساسی‌ترین حقوقی است که قوانین بین‌الملل برای همه مردم جهان بدون استثنا تضمین کرده است.

وی گفت، گزارش‌های سازمان ملل بیانگر میزان نقض‌ها و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی رژیم صهیونیستی بر احوال زندگی ملت فلسطین و ساکنان جولان، تداوم نقض قطعنامه‌های بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی از جمله قطعنامه ۲۳۶/۷۵ مجمع عمومی سازمان ملل است که در آن از این رژیم خواسته شده بهره برداری از منابع طبیعی فلسطین و جولان سوریه را متوقف کند.

المعلمی افزود، تحولات پیاپی و خطرناک مساله فلسطین و نادیده گرفته شدن قطعنامه‌های بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی بیانگر گرایش این رژیم بر نابودی تمامی تلاش‌ها برای تحقق صلح عادلانه و جامع، تداوم نقض‌هایش در قبال ملت فلسطین، ساخت شهرک‌های غیرقانونی و بهره برداری غیرقانونی از منابع طبیعی فلسطین و جولان سوریه است.

وی افزود: تحقق توسعه در فلسطین و جولان در گرو تحقق صلح، امنیت و عدالت است. جامعه جهانی باید با اتخاذ تدابیر لازم در حفاظت از ملت فلسطین مسؤولیت سیاسی خود را برعهده بگیرد و دستیابی به راه حل عادلانه مساله فلسطین را در اولویت قرار دهد که حقوق مشروع ملت فلسطین را تضمین می‌کند زیرا اگر بخواهیم خاورمیانه امنیت و ثبات داشته باشد دیگر راه حل‌های موقت یا جزئی کافی یا قابل قبول نیستند.

المعلمی از شورای امنیت خواست مسؤولیت سیاسی و اخلاقی خود را برعهده گرفته و مقامات رژیم صهیونیستی را به پاسخگویی به قطعنامه‌های بین‌المللی مبنی بر پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی، خروج کامل از سرزمین عربی از جمله جولان و توقف بهره برداری غیر مشروع از منابع آنها وادار کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir