دو کشور هدف حمله احتمالی لشگر پوتین
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل هشدار داد در صورتی که سوئد و فنلاند به ناتو بپیوندند و این ائتلاف نظامی در این دو کشور حضور نظامی پیدا کند، به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل می‌شوند

هشدار پوتین به سوئد و فنلاند

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که موضع روسیه درباره تمایل اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا تغییر کرده و در حال حاضر همانند موضع دسترسی اوکراین به ناتو می‌باشد.

وی در ادامه به موضوع سوئد و فنلاند نیز اشاره کرد و گفت: «پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو تهدیدی برای امنیت روسیه نبوده و مسکو آماده مقابله با تهدید ایجاد شده توسط این ائتلاف است».

پولیانسکی در ادامه گفت: «در عین حال، عضویت فنلاند و سوئد به ناتو و حضور نظامی این ائتلاف در این دو کشور سبب می‌شود که قلمری سوئد و فنلاند به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود».

تصمیم فنلاند برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جبهه جدیدی را در پرونده تقابل میان روسیه و غرب گشوده. این تصمیم در حالی که با استقبال سران این اتحاد نظامی روبرو شده هشدار روسیه را در پی داشته است.

فنلاند به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی، حدود هزار کیلومتر مرز با روسیه داشته و اولین کشور دارای مرز مشترک با این کشور محسوب می‌شود که قرار است در ناتو عضویت پیدا کند.

ساعتی بعد از اعلام تصمیم فنلاند از سوی «سائولی نینیستو» رئیس جمهور این کشور، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از آن استقبال کرد.

دبیرکل ناتو گفت، هنگامی که فنلاند تصمیم به ثبت درخواست عضویت در ناتو بگیرد به گرمی مورد استقبال ناتو قرار می‌گیرد و روند ملحق شدن این کشور سریع و روان خواهد بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com