سرعت بالای تحولات در مذاکرات وین
​سرعت تحولات در سومین روز از مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و رایزنی‌ها به صورت فشرده در ساختمان محل گفت‌وگوها جریان دارد

​سرعت تحولات در سومین روز از مذاکرات وین افزایش قابل توجهی پیدا کرده است

دیروز (شنبه) عصر هتل کوبورگ شاهد جلسات پی‌ در پی هیات‌ های مشارکت کننده در گفت‌ و گوها بود. حوالی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برای دیدار و گفت‌وگو با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها وارد هتل کوبورگ شد.

این جلسه حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید و آقای باقری حوالی ساعت ۱۸، درحالی که برای خبرنگارانی که مقابل هتل کوبورگ برای انتشار آخرین خبرها انتظار می‌کشند، دست تکان می‌داد محل را ترک کرد. دقایقی بعد خودروی حامل هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران مقابل هتل کوبورگ ظاهر شد و بهروز کمال‌وندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سووال خبرنگاران درباره اینکه مذاکرات چطور پیش‌ می‌رود، گفت: بد نیست. او در خصوص موضوعات پادمانی هم اظهار داشت که گفت‌وگوها جریان دارد.

کمتر از ده دقیقه بعد، علی باقری دوباره به محل مذاکرات بازگشت، اما این‌بار کار وی ۱۰ دقیقه طول نکشید و سپس هتل را ترک کرد.

هم زمان کارشناسان هیات چین و روسیه نیز وارد هتل کوبورگ شدند تا در گفت‌وگوها شرکت کنند. «وانگ کوان» مذاکره کننده ارشد چین نیز، هم زمان با انتشار این خبر وارد ساختمان محل مذاکرات شد تا با انریکه مورا دیدار کند.

این درحالیست که صبح دیروز هم دیدارهای جداگانه‌ای در سطح کارشناسی در هتل کوبورگ برگزار شد و بعد از آن هیات اتحادیه اروپا با نمایندگان آمریکا در هتل دیگری که در نزدیکی کوبورگ قرار دارد دیدار کردند.

دور تازه مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از نزدیک به پنج ماه وقفه، از پنجشنبه  گذشته در پایتخت اتریش آغاز شده است. گفت‌وگوها در حالی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده که رسیدن به خط پایان و توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا، بعنوان طرف نقض کننده توافق سال ۹۴ است.

هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir