خط و نشان جدید اسرائیل علیه ایران و برجام
نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم بیش از یک سال است که وارد نبرد دیپلماتیک برای ممانعت از امضای توافق هسته‌ای با ایران شده است

تلاش اسرائیل برای ممانعت از امضای توافق هسته‌ای با ایران

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) در یک کنفرانس خبری تلاش کرد عمده سخنان خود را معطوف به مخالفت با توافق هسته‌ای ایران بکند.

به نوشته وبگاه دنیا الوطن، او گفت:‌ «با تمام توانمان، علیه توافق خواهیم جنگید، بدون اینکه به روابط راهبردی به ایالات متحده آسیبی بزند. اسرائیل از بیش از یک سال پیش وارد نبرد دیپلماتیک چند جانبه برای ممانعت از امضای دوباره توافق هسته‌ای با ایران شده است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «اسرائیل تلاش‌ کرده است تا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به خطرات نهفته در این توافق پی ببرند.»

او سپس مدعی شد که به فرماندهان ارتش صهیونیستی و موساد توصیه‌های لازم برای آمادگی جهت مقابله با هر سناریویی را داده شده است و آن‌ها آماده حفظ امنیت این رژیم در مقابله با آن‌چه «تهدید ایران» می‌نامید هستند.

یائیر لاپید در ادامه به شکل گستاخانه‌ای گفت که اگر گزینه تهدید واقعی حمله نظامی به ایران روی میز بود، می‌شد به توافق بهتری دست یافت. او بار دیگر تأکید کرد که در صورت امضای توافق هسته‌ای، رژیم صهیونیستی هیچ التزامی به آن ندارد.

نخست‌وزیر رژیم تل آویو همچنین ادعا کرد که جو بایدن پس از گفت‌وگوی راهبردی تصمیم گرفته است که سپاه پاسداران را از لیست تحریم‌ها حذف نکند.

امروز همچنین منابعی در قدس اشغالی و واشنگتن اعلام کردند که انتظار می‌رود «یائیر لاپید» با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران گفت‌وگو و موضع خود را ارائه کند؛ اما در این مرحله، تاریخی برای گفت‌وگو تعیین نشده است.

به گزارش «اسرائیل هیوم»، در حالی که به نظر می‌رسد ایران و قدرت‌های جهانی به تمدید توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند، لاپید هنوز مخالفت خود را با این توافق به رهبری آمریکا ابراز نکرده است. او با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه که در گذشته اغلب با او صحبت می‌کرد، نیز صحبت نکرده است.

طی روزهای گذشته تحرکات مقامات رژیم موقت صهیونیستی علیه مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران تشدید شده و نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی پیش‌تر با برگزاری نشست خبری به لفاظی علیه ایران پرداخت. لاپید در نشستی با خبرنگاران خارجی آنچه «توافق بد» با ایران خواند را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد: «وقتی دائما خط قرمزها را جابجا می‌کنید، نمی‌توانید یک توافق خوب ایجاد کنید. از نظر ما، این توافق با استانداردهایی تعیین شده توسط بایدن مبنی بر جلوگیری کردن از تبدیل شدن ایران به یک کشور اتمی مطابقت ندارد.»

پیش‌تر همچنین رئیس موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) در ادامه تحرکات مقامات این رژیم علیه مذاکرات برجامی، توافق احتمالی با ایران را بر اساس «دروغ» و «فاجعه راهبردی» برای اسرائیل خواند. چند روز قبل وبگاه «آکسیوس» به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت که دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

تمامی تلاش‌های صهیونیست‌ها برای ممانعت از توافق هسته‌ای در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به روزنامه‌ای اتریشی کرونن گفت که در خصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران خوشبین است و مذاکرات به لحظات حساسی رسیده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com